Compania chineză Chery Auto va amâna până în trimestrul al patrulea din 2025 începerea producţiei de vehicule la fabrica din Spania, cu aproximativ un an faţă de programul iniţial, a anunțat joi Pedro Calef, directorul general al Ebro, partenerul spaniol al Chery, transmite Reuters, citată de Agerpres,
În septembrie, Ebro deja anunţase că Chery va amâna producţia la fabrica din Barcelona, prima sa unitate din Europa, până în 2025, faţă de nivelul prevăzut iniţial – la finalul acestui an.
“Proiectul nu a fost anulat, este vorba de o reajustare. Avem motive să credem că vom avea o relaţie solidă cu Chery mulţi ani”, a declarat Pedro Calef într-un interviu acordat la uzină.
Reprezentanţii Chery nu au putut fi contactaţi în afara orelor de program din China.
În septembrie, Ebro a citat motive comerciale, inclusiv taxele vamale suplimentare impuse de UE producătorilor de vehicule electrice din China, dar Calef susţine că taxele nu ar trebui să afecteze societatea mixtă deoarece producţia este în Europa.
Spania s-a abţinut de la votul din UE privind impunerea unor tarife mai ridicate producătorilor de vehicule electrice din China.
În aprilie, reprezentanţii societăţii mixte Chery-Ebro anunţaseră că vor să producă până la 150.000 de vehicule pe an până în 2029 şi să facă din unitatea din Barcelona una din principalele facilităţi de export ale Chery. Uzina a fost folosită de grupul nipon Nissan până în 2021, şi înainte de Ebro.
Până la 1.250 de foşti angajaţi ai Nissan vor fi angajaţi, a declarat pentru Reuters preşedintele Ebro, Rafael Ruiz.
Primul model produs de Chery în Barcelona va fi SUV-ul Omoda 5.
EV Motors, compania holding a Ebro, a fost luna trecută listată la Bursa de la Madrid.
Chery vinde maşini cu combustie internă, hibride şi vehicule complet electrice. Mărcile sale Omoda şi Jaecoo au fost lansate pe toate pieţele importante din Europa. Până la finalul lui 2025, Chery vrea să lanseze trei modele de SUV-uri pentru fiecare brand, cu diferite tipuri de alimentare.