Dezvoltatorii de inteligență artificială prezintă din ce în ce mai mult următorul val de chatbots cu inteligență artificială generativă (GenAI) pe care îi numesc „agenți” AI care pot face lucruri mai utile în locul oamenilor, relatează Euronews. Cu toate acestea, costul construirii și exploatării instrumentelor AI este atât de ridicat încât tot mai mulți investitori se întreabă dacă promisiunile tehnologiei sunt exagerate. Marți, 19 noiembrie în deschiderea unei conferințe organizate de companie în SUA, Satya Nadella, CEO-ul Microsoft, a pregătit terenul în care compania își va desfășura activitatea în domeniul inteligenței artificiale (AI). Mișcarea a fost criticată de alte companii de tehnologie care au catalogat Microsoft ca fiind în „modul panică”.
Microsoft a declarat luna trecută că se pregătește pentru o lume în care „fiecare organizație va avea o constelație de agenți” care vor varia de la cei care răspund prompt la sarcini la cei complet autonomi.
Microsoft a scris marți într-o postare pe blog că astfel de agenți autonomi „pot funcționa 24 de ore din 24 pentru a revizui și aproba returnările clienților sau pentru a analiza facturile de expediere pentru a ajuta întreprinderile să evite erori costisitoare în lanțul de aprovizionare”.
Companiile de tehnologie au depus eforturi pentru a crea instrumente de inteligență artificială mai bune în ceea ce privește planificarea și raționamentul pe termen lung, astfel încât acestea să poată accesa internetul sau să controleze computerele și să îndeplinească sarcini pe cont propriu în numele unui utilizator.
Cu toate acestea, din cauza costului ridicat al construirii și exploatării instrumentelor AI, tot mai mulți investitori se întreabă dacă promisiunile tehnologiei sunt sau nu relevante.
Compania Microsoft a stârnit critici în rândul altor companii
Apropierea de așa-numita „inteligență artificială agentică” vine în contextul în care unii utilizatori au observat limitele modelelor lingvistice de mari dimensiuni din spatele chatboților precum ChatGPT al OpenAI, Gemini al Google și Copilot al Microsoft.
CEO-ul Salesforce, Marc Benioff, a criticat compania Microsoft. Salesforce are, de asemenea, serviciul său „Agentforce” care utilizează inteligența artificială în vânzări, marketing și alte sarcini.
„Microsoft face rebranding platformei Copilot ca „agent”? Acesta este modul de panică”, a declarat Benioff într-o postare pe rețelele sociale luna trecută. El a continuat să afirme că asistentul AI emblematic al Microsoft, numit Copilot, este „un eșec”, care este inexact și varsă date corporative.