Compania de Drumuri a lansat o licitație pentru supervizarea lucrărilor de modernizare pe Centura București (DNCB), lotul DN 2-A2, contractul semnat în octombrie cu Maristar pentru lărgirea la 4 benzi a celor 11 kilometri dintre Afumați, Autostrada Soarelui și Glina.
Lucrările pentru modernizarea lotului DN 2 –A2 care includ construirea pasajului de la Cernica și reparații/lărgire la trei poduri ar putea începe în primăvara 2025, după predarea Proiectului Tehnic.
Pentru lotul de 9 kilometri dintre Chitila și Ciorogârla/Militari, DN 7-A1, CNAIR încă nu a reușit reluarea licitației pentru finalizarea lucrărilor, deși contractul cu DELTA ACM a fost reziliat încă din 2019. Mai multe AICI
Contractul pentru supervizarea lucrărilor (dirigenție de șantier) pe lotul DN 2-A 2 are o valoare de aprox. 11 milioane lei, o durată de 88 luni (include și perioada de garanție), iar finanțarea este asigurată prin Programul Operațional Transport 2021-2027 (40 % cofinanțare UE).
,,Obiectul prezentului Contract de Servicii este furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanției a lucrărilor, în vederea urmării corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura ca Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectarii și al lucrărilor. Consultantul va avea rolul de Supervizor conform prevederilor Condițiilor Contractului „Proiectare și Execuție Modernizarea centurii rutiere a Municipiului București, între A1-DN7 si DN2-A2, Sector DN2–A2” se arată în documentația pe care a consultat-o Economedia. Ofertele pot fi depuse până la data de 14 ianuarie 2025, iar prețul ofertei are un punctaj de 35 %.
Lotul DN 2-A2 al Centurii București Nord va fi dublat până la finalul anului viitor de lotul 3 al Autostrăzii București Nord, 8,5 km între Afumați, Pantelimon și Cernica unde lucrează un antreprenor din China și subcontractorul român Baxcom.
Tot anul viitor încep efectiv lucrările de modernizare și lărgire la 4 benzi și pe Centura București Sud, contractul cu Rizzani (Italia) pentru lotul de 15 km. Domnești-Jilava. În primăvara anului viitor, prin finalizarea lotului Aktor pe A 0 București Sud, traficul de tranzit dintre A 1 și Bragadiru/Cornetu DN 6 va fi preluat de pe DNCB pe cei 18 kilometri ai lotului 3 A 0 Sud.