Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat contractul cu Maristar pentru modernizarea lotului DN2 – A2 din Centura București Nord, a anunțat marți secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu. Contractul are o valoare de aproximativ 450 de milioane lei și termen de execuție de un an și jumătate, după 6 luni de proiectare.
În august, Compania de Drumuri a desemnat asocierea româno-bulgară Maristar (Ro) – Hydrostroy (Bg) – Patstroy (Bg) câștigător la licitația pentru modernizarea Centurii București Nord între DN 2 și Autostrada Soarelui, lotul de 11 kilometri care include și Pasajul de la Cernica. Licitația fusese anterior suspendată după ce constructorii au depus foarte multe clarificări (136).

Contractul este ultimul din seria de 3 contracte reziliate cu antreprenorul italian Tirena Scavi, pentru nerespectarea obligațiilor asumate, a declarat directorul general al CNAIR Cristian Pistol.
Contractul are o valoare de 451,16 milioane de lei (fără TVA), iar constructorul ar avea la dispoziție 24 de luni (6 luni perioada de proiectare și 18 luni durata de execuție) pentru a finaliza lucrările.
Contractul (finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile) prevede lărgirea la 4 benzi a Centurii București (DNCB) pe o lungime de aproximativ 11 km.
Noul constructor va relua lucrările de la stadiul fizic de 20,76% și va executa:
– lărgirea la 4 benzi a Centurii București pe o lungime de 11,45 km
– pasaj rutier peste DJ301 la Cernica, în lungime de 400 metri
– pasaj rutier peste calea ferată București – Constanța, în lungime de aproximativ 124 metri
– pasaj rutier peste calea ferată București – Oltenița, în lungime de aproximativ 105 metri
„După perioada de proiectare de 6 luni, maximum în primăvara anului viitor, putem începe lucrările de lărgire a Centurii București între DN2 – A2, care includ și ultimul pasaj din seria celor 5 pe care le-am început în 2020 și finalizat între timp (Mogoșoaia, Berceni, Popești-Leordeni, Domnești și Cernica – singurul nefinalizat)”, a transmis Ionel Scrioșteanu.