Veniturile din publicitate vor ajunge la 1000 de miliarde de dolari pentru prima dată în 2024/ Google, Meta, ByteDance, Amazon și Alibaba domină mai bine de jumătate din sectorul tehnologic

publicitate Pexels.com

Veniturile globale din publicitate vor ajunge să depășească 1.000 de miliarde pentru prima dată în 2024, iar Google, Meta, ByteDance, Amazon și Alibaba urmează să câștige mai mult de jumătate din total pe o piață dominată de sectorul tehnologic, relatează Financial Times.

GroupM, agenția de media deținută de WPP Group, a realizat un raport în care a estimat cum vor arăta veniturile globale din publicitate. Anul acesta vor crește cu 9,5%, mai mult decât se preconiza la jumătatea anului, în ciuda condițiilor economice dificile de pe piețele mari și dezvoltate, precum SUA și Marea Britanie.

Grupul a mai sugerat că piața se va extinde cu încă 7,7% în anul 2025 și că de cea mai mare parte a creșterii vor beneficia în mod direct cei mai mari vânzători de publicitate digitală din sectorul tehnologiei din SUA, mai mult decât furnizorii de servicii de marketing cum ar fi agențiile de publicitate.

Analize Economedia

MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta

GroupM a ales să excludă publicitatea politică din SUA, din cauza efectului de „denaturare” al acesteia asupra comparațiilor de la an la an.

În anul 2024, veniturile din publicitatea politică din SUA au adăugat 15,1 miliarde de dolari în total, cu aproape o treime mai mult decât în anul alegerilor prezidențiale din anul 2020.

„Deși este puțin probabil ca în următorii ani să aibă aceleași rate ale dobânzii aproape de zero. Ele fiind cele care au susținut creșterea publicității după criza financiară și în timpul pandemiei, ne așteptăm ca aplicarea în continuare a AI și a automatizării să compenseze mai mult decât atât și să stimuleze inovarea în continuare”, a declarat GroupM.

Se preconizează că publicitatea digitală va reprezenta 73% din veniturile totale până la sfârșitul anului viitor, cu o creștere de 12,4% la nivel global în 2024 și de 10% în 2025 sau 82% dacă se includ veniturile din streaming și din ziare și reviste digitale.

În contextul de față, canalele tradiționale de publicitate, precum televiziunea, presa scrisă și radioul, sunt afectate de dominația opțiunilor digitale.

La nivel mondial, veniturile totale din publicitatea tipărită vor scădea cu 4,5% în anul 2024 și cu încă 3% în anul 2025.

După spusele celor de la GroupM, veniturile din audio vor rămâne stabile anul viitor, în timp ce televiziunea, atât cea liniară, cât și cea prin streaming, va înregistra o creștere compusă de doar 2,4% în perioada 2024-2029.

Potrivit raportului, SUA va avea cea mai mare piață de publicitate în 2025, cu venituri de aproximativ 379 de miliarde de dolari, Schimbările ce vor veni din cauza realegerii lui Donald Trump ar putea avea, de asemenea, un impact mare asupra pieței.

„Ambele aceste evoluții ar reprezenta probabil o provocare suplimentară pentru agenții de publicitate din domeniul bunurilor de consum și al produselor de lux, care se confruntă cu o perioadă mai moderată a cheltuielilor de consum.”

În China, veniturile din publicitate sunt estimate să aibă o creștere cu 13,5% până în 2024 și să ajungă  la 204,5 miliarde de dolari.

În Regatul Unit, cea mai mare piață de publicitate din Europa, cu venituri estimate la 53,2 miliarde de dolari în 2024, creșterea din acest an este de aproximativ 8,3%.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: