Fintech-ul Revolut a început să își notifice clienții, vineri seară, că a lansat IBAN-urile românești.
„Noul tău IBAN este gata de folosire. Vrem să te informăm asupra unei schimbări importante asupra IBAN-ului tău românesc pe care în prezent îl poți folosi să faci plăți în LEI românești. Pentru a evita orice potențiale probleme de plată, unde îți folosești deja RO IBAN pentru trimitere și primire de plăți recurente în LEI românești, te rugăm să împărtășești noile detalii RO IBAN cu oricine te plătește folosind RO IBAN-ul tău curent, cum ar fi angajatorul tău sau servicii sociale, cât de curând”, arată mesajul companiei.
Astfel, plățile care vor fi trimise către IBAN-ul vechi vor fi redirecționate către IBAN-ul nou până la 31 decembrie 2024. După această dată, vechiul IBAN va fi complet dezactivat iar plățile efectuate către el vor fi returnate către expeditor. Rambursările vor dura 3-5 zile pentru procesare, mai arată Revolut.
Revolut a anunțat deja că are în vedere ca, până la sfârșitul anului, să transfere toți clienții săi din România cu conturi în LEI la IBAN-uri românești. Noua entitate bancară își propune să devină un furnizor principal și complet de servicii financiare și bancare pentru clienții săi și să nu fie văzută doar ca o aplicație de schimb valutar și tranzacții în călătorii. Revolut vrea să-și extindă portofoliul de produse în România și să deschidă mai multe sucursale la nivel global. „Avem planuri mari în continuare în România”, spun oficialii.
Revolut a anunțat că atât clienții existenți, cât și noii clienți Revolut din România vor primi un număr de cont cu un IBAN Revolut românesc (care începe cu RO).
Principalul beneficiu va fi acela că utilizatorii noștri români vor putea să folosească acest cont ca un cont bancar principal – să primească salariul sau alte forme de venituri (pensie, ajutoare sociale) în acest cont, să efectueze plățile recurente prin debit direct, să își plătească taxele și impozitele, utilitățile”.
Obiectivul este să fie văzută mai mult ca o bancă locală, pentru a crește baza de utilizatori, contul Revolut fiind considerat de obicei unul alternativ, și nu principal, potrivit lui Antoine Le Nel.
Deoarece legislația românească se va aplica în cazul conturilor clienților, utilizatorii existenți vor trebui să își actualizeze informațiile personale și să se identifice în timpul procesului de migrare. De asemenea, aceștia vor trebui să reconfirme citirea tuturor documentelor cu termeni și condiții pentru produsele pe care le folosesc, deoarece acestea vor fi aliniate cu legislația din România, care acum se va aplica și va proteja clienții. Clienții vor fi informați direct în aplicație și prin email cu privire la pașii care trebuie făcuți pentru trecerea la IBAN-ul local actualizat.
Popriri pe conturile Revolut
Însă, odată cu schimbarea, autoritățile române vor putea să solicite direct filialei din România a Revolut să pună popriri pe conturile celor care sunt executați de ANAF.
În prezent, solicitările statului sunt direcționate către sediul din Lituania.
Totodată, reprezentanții Revolut spun că produsele non-bancare oferite de platformă vor rămâne neschimbate.
Dobânzile vor fi personalizate la piața bancară locală.
De asemenea, compania vizează parteneriate cu afaceri locale.
Banca vrea să se axeze pe produsele de creditare mai mult în viitor și să schimbe balanța din portofoliu în acest sens.
De asemenea, Le Nel spune că Revolut se bazează pe relația cu clienții, despre care spune că sunt integrați mai bine în experiența bancară, pe platforma digitală, în comparație cu băncile clasice.
Scopul companiei este de a menține procesul birocratic în online.
Însă, din această cauză, semnarea unei garanții ipotecare devine dificilă în România, deoarece legislația prevede că se face de către client în prezența unui notar și a unui reprezentant al băncii.
De aceea, spun reprezentanții Revolut, primele sucursale ale băncii care vor lansa astfel de produse vor fi mai întâi cele din Lituania și Irlanda.