Veniturile din vânzări de smartphone ale grupului chinez Huawei Technology vor scădea în acest an cu cel puţin 30-40 de miliarde de dolari, în condiţiile în care producătorul chinez se confruntă în continuare cu restricţiile impuse de autorităţile americane, a declarat vineri preşedintele de la Huawei, Eric Xu, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
Chiar dacă grupul chinez “s-a obişnuit cu sancţiunile americane”, impuse începând din 2019, noile sale domenii de afaceri care au legătură cu tehnologia 5G nu pot contracara pierderile generate de afacerile care au legătură cu telefoanele mobile, a declarat vineri Eric Xu într-o conferinţă de presă organizată la Beijing.
Potrivit firmei de cercetare de piaţă Canalys, grupul chinez Huawei, care odată era lider mondial pe piaţa de smartphone-uri, a căzut până pe locul şapte, cu 18,6 milioane de unităţi vândute în primul trimestru al acestui an.
“Marea speranţă” a lui Eric Xu pentru Huawei este că firma va continua să existe peste cinci sau zece ani. Chiar dacă eforturile Chinei de a-şi dezvolta industria semiconductorilor au “rezultate încurajatoare”, rezolvarea problemelor de aprovizionare întâmpinate de Huawei va dura o perioadă mai lungă, a apreciat Eric Xu.
Huawei a început să caute noi zone de creştere precum modernizarea infrastructurilor aeroporturilor şi minelor prin utilizarea tehnologiilor 5G şi Inteligenţă Artificială. Potrivit lui Eric Xu, China va fi lider mondial în introducerea tehnologiei 5G în următorii ani.
Huawei a fost nevoit să îşi dezvolte propriile sale cipuri după ce sancţiunile introduse de autorităţile de la Washington i-au blocat accesul la tehnologiile americane şi o serie de furnizori importanţi precum Taiwan Semiconductor Manufacturing Co.
În 2019, Huawei a devenit o victimă a tensiunilor comerciale dintre SUA şi China, după ce Casa Albă a declarat producătorul chinez de echipamente de telecomunicaţii drept o ameninţare la adresa securităţii naţionale şi ulterior i-a impus mai multe sancţiuni comerciale. Aceste sancţiuni i-au afectat creşterea şi au forţat Huawei să îşi vândă marca de telefoane low-end Honor.