BYD va lansa noul său SUV compact Atto 2 în Europa în luna februarie, potrivit gigantului chinez al automobilelor electrice, care adaugă astfel un nou concurent pe piaţa europeană de maşini electrice, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
Atto 2, care se adaugă modelului mai mare Atto 3, lansat în 2022, este cel mai accesibil SUV al grupului de până acum şi va concura în segmentul B-SUV, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
Lansarea are loc la două luni după ce Uniunea Europeană a aprobat majorarea tarifelor pentru vehiculele electrice (EV) fabricate în China, inclusiv pentru modelele BYD, cu până la 45,3%.
Atto 2 va concura în segmentul B-SUV din Europa cu modele precum Peugeot e-2008, Citroën e-C3, Opel Mokka-e şi Fiat 600e de la Stellantis, Kia Niro şi, mai târziu în acest an, cu noul Renault R4.
Deşi preţul Atto 2 va fi confirmat ”în câteva săptămâni” în multe ţări, acesta ar trebui să fie logic situat între modelul Dolphin şi Atto 3, a precizat purtătorul de cuvânt.
În Marea Britanie, preţul modelului Dolphin începe de la 26.140 lire sterline (32.157 dolari), iar cel al Atto 3 porneşte de la 37.140 lire sterline (45.689 dolari).
Atto 2 va avea o lungime de 4,31 metri, o lăţime de 1,83 metri şi o înălţime de 1,68 metri, cu un ampatament de 2,62 metri, conform celor de la BYD. Acesta va fi echipat cu o baterie blade şi va utiliza construcţia cell-to-body (CTB).
”Suntem încântaţi să începem 2025 cu un alt model important pentru planurile noastre în Europa,” a declarat Stella Li, vicepreşedinte executiv al BYD, într-un comunicat.
BYD este pe cale să depăşească ţinta anuală de vânzări de 4 milioane de vehicule la nivel global, ceea ce ar plasa compania înaintea producătorului japonez Honda şi a Ford Motor, pentru anul 2024.
În octombrie, agenţia europeană pentru siguranţa automobilelor a acordat un rating ”nerecomandat” sistemului de asistenţă la condus al modelului Atto 3, ceea ce a reprezentat o lovitură pentru producătorul auto chinez, în eforturile sale de a se extinde pe continent.