Prețul țigărilor se majorează din nou, prima dată în acest an, de luni, 20 ianuarie, conform informațiilor obținute în exclusivitate de Economedia. British American Tobacco, cel mai mare jucător din piață, va adăuga un leu în plus la pachetul de țigări. Ultimii doi ani au adus o avalanșă de scumpiri pentru fumători, aceasta fiind a șaptea scumpire a țigărilor de la începutul lui 2023. Precedenta scumpire a fost în luna septembrie a anului trecut.
La o săptămână după BAT, adică pe 27 ianuarie, va scumpi JTI, al doilea cel mai mare distribuitor din piață, cu 0,50 lei pe pachet brand-urile mai scumpe de țigări și cu 1 leu pe cele mai ieftine. Va urma și Phillip Morris.
Cele mai populare brand-uri de la BAT vor avea astfel prețuri după cum urmează: Pall Mall va costa 28 lei, iar Kent Blue va costa 29,50 lei. Rothmans Blue va costa 29,50 de lei pachetul, Vogue 30 de lei iar Viceroy Red 26.50 lei lei.
BAT are circa 50% din toată piața locală a țigărilor.
Scumpirea constantă a țigărilor se face conform unui calendar agreat cu UE. Periodic, Ministerul Finanțelor majorează accizele, apoi producătorii operează, în consecință, majorări de preț. Câștigă, în primul rând, statul, pentru că adună mai mulți bani din piață. 80% din prețul unui pachet de țigări reprezintă accize și taxe. Sectorul tutunului este unul dintre cei mai mari contributori la bugetul de stat, aproape la paritate cu cel al carburaților, vărsând anual peste 3 miliarde de euro la bugetul de stat.