Trenurile de metrou circulă, miercuri, mai rar, iar timpii de așteptare în stații sunt din ce în ce mai mari. Motivul este lipsa de personal, conform surselor consultate de Economedia.
UPDATE Metrorex transmite că circulația metrourilor se desfășoară normal.
„Metrorex aduce la cunoștința publicului călător clarificări referitoare la articolele recente apărute în mass-media. Circulația trenurilor de metrou se desfășoară conform programului de circulație aprobat. În perioada 22-28 ianuarie 2025 nu au fost înregistrate depășiri ale intervalelor de circulație pe niciuna din magistralele de metrou. Pentru detalii suplimentare privind programul de circulație al metroului pe toate magistralele, vă invităm să accesați următorul link: Programul de circulație al Metrorex.”, arată compania, într-un comunicat de presă.
Știrea inițială
Astfel, metroul de la 13 pe linia Pipera – Berceni nu a funcționat din lipsă de personal. Până la ora 19 vor fi timpi de așteptare din ce în ce mai mari, conform surselor. Motivul este lipsa de personal. Nu este clar motivul pentru care Metrorex se confruntă, miercuri, cu lipsă de personal și ce s-a schimbat în programul de funcționare.
Dar amintim că, recent, angajații Metrorex au amenințat că de pe 28 ianuarie declanșează greva la metrou, după negocieri fără succes între sindicaliștii Metrorex și ministerul Transporturilor.
Sindicaliștii Metrorex afirmă că au negociat, anul trecut, o majorare de salarii pentru angajați, prin intermediul unui contract colectiv de muncă. Însă ordonanța austerității, cunoscută ca și ordonanța „trenuleț”, adoptată ulterior, prevede că salariile angajaților bugetari sunt înghețate în acest an. Angajații ar fi trebuit să își primească salariile majorate luni, 27 ianuarie.
Am solicitat să se respecte întocmai Contractul Colectiv de Muncă și negocierea pe care am avut-o și în baza căreia am înregistrat acest Contract Colectiv de Muncă. Dacă ei nu mai vor să recunoască această înțelegere, discutăm altfel, spun surse din sindicat, conform B365.
Angajații Metrorex au amenințat așadar că vor intra în grevă de exces de zel de săptămâna aceasta. Liderul USLM Marian Artimon a explicat ce presupune mai exact această grevă. Acesta spune că, în prezent, angajații companiei își asumă riscuri. Și asta pentru că fac lucruri în plus față de ce scrie în fișa postului. În momentul în care vor înceta să le mai facă și vor respecta întocmai atribuțiile de serviciu, garniturile ar putea rămâne pe loc.
Surse din sindicat spun că din cauza lipsei de personal și a echipamentelor se încalcă instrucțiile de serviciu, pentru ca trenurile să primească avizele și să iasă pe traseu.
„Nu se va mai întâmpla așa. Se vor urma instrucțiile de lucru întocmai. Nu-și va mai asuma nimeni niciun risc, ca să nu ne trezim că avem noi probleme după aceea. Așa că, dacă vine trenul la 20, la 30, la 40 de minute, asta este. Asta este situația, nu angajații Metrorex au creat-o”, spun acestea.
Ne vom uita foarte atent în instrucțiile de serviciu […] Dacă respectăm instrucțiile de serviciu garantez că nu iese un tren în circulație. Sunt funcții care sunt efectuate de aceeași persoană. O persoană îndeplinește trei funcții, deși în mod legal instrucția de serviciu spune că o persoană predă trenul, alta certifică că e bun de mers în circulație și o altă persoană pleacă cu trenul. La noi aceeași persoană îl scoate că e bun de circulație, îl predă, îl preia și pleacă cu el în circulație, a explicat Artimon.