Construcţia viitorului pod peste râul Tisa între România şi Ucraina, situat la periferia municipiului Sighetu Marmaţiei, se află în stadiu avansat, peste 50% din lucrări fiind executate, a spus preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Maramureş, Gabriel Zetea, transmite Agerpres.
“După 20 de ani de eforturi, Consiliul Judeţean Maramureş a reuşit anul trecut, printr-un memorandum între România şi Ucraina, să obţină această investiţie crucială. Lucrările avansează bine, execuţia este la peste 50%, iar în două săptămâni baza podului va fi finalizată, urmând să se toarne asfalt. Se lucrează şi pe partea ucraineană, iar în România se ridică una dintre cele mai mari vămi moderne, pe aproape un kilometru de teren, cu clădiri administrative şi toate facilităţile necesare”, a spus Gabriel Zetea.
Potrivit acestuia, noul pod rutier, investiţie estimată la 25 de milioane de euro, va facilita dezvoltarea schimburilor comerciale cu Ucraina. “Ce câştigă Maramureşul şi România după aproape trei ani în care am fost alături de Ucraina? O investiţie de 130 de milioane de lei, adică peste 25 de milioane de euro, bani europeni care fac posibilă această lucrare esenţială! Un nou punct de conectare directă cu comunitatea de români de peste Tisa. Posibilitatea de a dezvolta schimburile comerciale şi de a aduce prosperitate regiunii”, a mai punctat Gabriel Zetea. Preşedintele CJ a mai subliniat că investiţia ar putea fi dată în folosinţă la sfârşitul anului.
Traficul rutier între România şi Ucraina se face peste un pod din lemn şi metal, construit la începutul anului 2000, care are un singur sens de circulaţie şi două benzi pietonale. Odată cu începerea războiului din Ucraina, traficul rutier şi de persoane a crescut, iar structura podului este afectată, obiectivul nefiind conceput pentru trafic de mare tonaj. De asemenea, Ucraina a întreţinut temporar conexiunea cu România şi pe calea ferată cu ecartament lat, accesul în ţară fiind efectuat pe la Valea Vişeului şi Câmpulung la Tisa. Momentan, autoritatea feroviară din Ucraina a suspendat traficul feroviar spre România prin cele două puncte de frontieră.