Consiliul Judeţean Braşov a organizat săptămâna trecută o nouă şedinţă de pregătire a proiectului Trenului Metropolitan, iar în urma discuţiilor au fost stabilite şi primele două rute: Braşov – Codlea şi Braşov – Stupini, relatează Bună Ziua Brașov.
„În cadrul şedinţei săptămânale de lucru cu echipele de specialişti de la Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov, Sucursala Regională CFR Braşov, Primăria Municipiului Braşov şi Consiliul Judeţean Braşov, am definit tema de proiectare pentru realizarea documentaţiei tehnice necesare accesării fondurilor europene disponibile pe Programul Transport 2021-2027. Practic, am convenit ca într-o primă fază să funcţionalizăm traseele Braşov – Stupini, cu construirea unui pasaj pietonal spre Sânpetru în zona cartierului Subcetate, respectiv Gara centrală – Bartolomeu – Codlea, cu prelungirea liniei de cale ferată spre zona industrială Ghimbav şi cu puncte de oprire la parcul industrial, aeroport şi platforma AEROTEC”, a declarat preşedintelui Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea.
Reprezentantul Consiliului Judeţean Braşov a precizat că pe ambele trasee va fi utilizată infrastructura feroviară existentă, dar va fi inclusă în proiect şi electrificarea porţiunii dintre Braşov şi Codlea, precum şi extinderea cu o linie simplă electrificată, în lungime de 4,3 km, spre zona industrială Ghimbav.
„Deoarece ghidul de finanţare prevede că investiţiile în linii de cale ferată noi pot reprezenta maximum 15% din valoarea proiectului, suntem obligaţi să ne concentrăm pe valorificarea infrastructurii feroviare existente şi acest lucru îl vom face în primă fază. Pe lângă investiţiile amintite, în proiect vom prevedea şi costurile cu operaţionalizarea rutelor, inclusiv achiziţia de garnituri de tren”, a continuat Veştea.
În această perioadă, Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov lucrează la caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate necesar implementării Trenului Metropolitan Braşov.