Premierul Marcel Ciolacu anunță că trebuie intervenit legislativ pentru ca toate produsele din marile magazine să aibă același adaos comercial, scrie Rador Radio România. Este ceea ce a transmis șeful executivului într-o postare online, în care a arătat ce produse românești a cumpărat cu o zi înainte de boicotul supermarketurilor anunțat de susținătorii fostului candidat Călin Georgescu.
„Părerea mea este ca toată gama de produse să aibă același adaos comercial pe toată linia de distribuție + desfacere. Eu așa aș vrea să fac în viitor”, transmite prim-ministrul.
Cu alte cuvinte, premierul ar vrea ca mai mulți actori din piață să își ofere serviciile la același preț, ceea ce nu există într-o economie liberă și competitivă, în care câștigă actorii care reușesc să reducă prețurile prin eficientizare.
Postarea șefului Guvernului vine și în contextul în care, la începutul lunii, în mai multe state din Balcani, clienții s-au alăturat unui boicot de amploare față de supermarketuri, pe fondul majorării prețurilor la alimente. Protestele care au început în Croația s-au extins în Bosnia și Herțegovina, Muntenegru și Serbia.
Pe de altă parte, marile magazine sunt importante pentru economie în orice stat. La noi, de exemplu, 800.000 de români lucrează în cele peste 4.500 de mari magazine deschise în țară, iar impozitele plătite de acestea înseamnă 13% din veniturile statului. Sunt foarte mulți bani, dacă ne uităm, de exemplu, la statisticile din 2023, potrivit cărora supermarketurile au avut cifră de afaceri de peste 70 de miliarde de lei. În plus, potrivit datelor Ministerului Agriculturii, în magazinele de retail din România, 70% din produse sunt românești.