Convoiul de 788 de tone, lung cât un teren de fotbal, lat de șase metri și cu o înălțime de 5,4 metri, a plecat duminică dimineața de la frontiera Nădlac, a urcat pe autostrada A1 și a ajuns la nodul rutier de la Giarmata (județul Timiș) în jurul orei 16:40. Aceasta a fost cea mai ușoară parte a transportului agabaritic, cel mai mare care ajunge pe drumurile din România, având ca destinație termocentrala de la Mintia, județul Hunedoara. Convoiul a putut înainta și cu 15 kilometri pe oră.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Turbina de aproape 800 de tone este transportată de compania germană Felbermayr și de austriecii de la Bauman, care folosesc un trailer special, numit SPMT (Self Propelled Modular Transporter). Acesta nu necesită un vehicul de tractare, fiind controlat printr-un panou de comandă. De asemenea, se utilizează o tehnologie numită flyover, care permite avansarea în curbe și traversarea podurilor ce nu au fost proiectate să reziste la un tonaj atât de mare.

Inginerii au pregătit acest transport timp de aproape un an. În cadrul pregătirilor s-au efectuat întăriri pentru poduri, s-au asigurat trecerile de cale ferată și s-a verificat traseul. De pe traseu au fost eliminate toate semnele de circulație și panourile care ar fi putut încurca transportul. Pe autostradă au fost montate semne de circulație provizorii, care indică șoferilor limitările de viteză și zonele unde drumul se îngustează.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

După ce a coborât de pe autostradă, convoiul a fost parcat în apropiere, unde va rămâne până luni dimineața. Deplasarea pe DN7 este programată să înceapă la ora 9:00, spre orașul Lipova, urmând traseul Pișchia, Alioș și Neudorf.

De aici, transportul va continua spre Ilia – din nou pe autostrada A1, apoi prin localitățile Grind și Săcămaș, având ca destinație finală Termocentrala Mintia, județul Hunedoara.

Pe 25 februarie, convoiul va trebui să treacă peste podul de la Conop, unde se va utiliza tehnologia flyover.

Convoiul a ajuns la nodul rutier de la Giarmata FOTO Ștefan Both

Pe 27 februarie va ajunge în zona Gothatea, pe 28 februarie este programată sosirea în zona Dobra, iar de acolo la destinația finală.

O distanță de 245 de kilometri pe teritoriul României va fi parcursă cu o viteză foarte redusă.

Transportul face parte dintr-un contract ce cuprinde peste 250 de componente, care au început să fie livrate la Mintia încă din luna iunie 2024 și care au termene fixe de instalare pe fundații. Transportul a plecat din Statele Unite ale Americii, a traversat oceanul cu vaporul, urcând apoi pe Dunăre și Tisa, până la debarcaderul Tápé-rét din Szeged. De acolo a început înaintarea pe drumurile publice din Ungaria, parcurgând 44 de kilometri, traversând orașul Makó și ajungând apoi în zona de graniță de la Nădlac.

În perioada următoare vor fi expediate încă trei generatoare de dimensiuni record. Al doilea transport cântărește 380 de tone și urmează să ajungă în curând pe uscat, iar un al treilea transport se află încă pe ocean.

Convoiul a ajuns la nodul rutier de la Giarmata FOTO Ștefan Both
Convoiul a ajuns la nodul rutier de la Giarmata FOTO Ștefan Both
Convoiul a ajuns la nodul rutier de la Giarmata FOTO Ștefan Both
Convoiul a ajuns la nodul rutier de la Giarmata FOTO Ștefan Both
Convoiul a ajuns la nodul rutier de la Giarmata FOTO Ștefan Both
Convoiul a ajuns la nodul rutier de la Giarmata FOTO Ștefan Both
Convoiul a ajuns la nodul rutier de la Giarmata FOTO Ștefan Both
Convoiul a ajuns la nodul rutier de la Giarmata FOTO Ștefan Both
Convoiul a ajuns la nodul rutier de la Giarmata FOTO Ștefan Both
Convoiul a ajuns la nodul rutier de la Giarmata FOTO Ștefan Both