Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat miercuri că a primit două oferte la licitația pentru proiectarea și execuția lotului 2 B Grințieș – Pipirig (31,5 km) de pe secțiunea montană a Autostrăzii Unirii (A8). Aceasta este cel mai dificil lot al secțiunii montane, deoarece tunelurile și pasajele reprezintă aproape 70% din lungimea traseului. Valoarea maximă a contractului este de 6,9 miliarde lei (fără TVA), iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2025.
Ofertele depuse:
1. ASOCIERE SA&PE CONSTRUCT SRL (LIDER) – EURO ASFALT – TEHNOSTRADE S.R.L. – SPEDITION UMB (ROMÂNIA -BOSNIA ȘI HERȚEGOVINA)
2. ASOCIERE MAPA INSAAT VE TICARET (LIDER) – GUNAL INSAAT TICARET VE SANAY ANONIM SIRKETI (TURCIA)
„Pentru construcția lotului Grintieș-Pipirig (31,5 km) este alocată o durată de 54 de luni (14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție) și 6,9 miliarde lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport 2021-2027.
Pe traseul acestui lot de autostradă vor fi construite inclusiv:
– 16 tuneluri;
– 60 de pasaje și viaducte (cea mai lungă structură va fi podul peste râul Bistrița în lungime de 1.275 metri);
– un nod rutier lângă Tulgheș”, a transmis ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
CNIR a transmis că acesta este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, pentru că include lucrări majore de artă (tuneluri, viaducte, poduri și pasaje) și volume considerabile de lucrări de excavare și consolidări.
„Lungimea pasajelor și a tunelurilor de pe acest lot este de aprox. 20 kilometri reprezentând aproape 70% din lungimea întregului lot:
• 16 tuneluri – dintre acestea, 5 tuneluri sunt prevăzute cu a treia bandă/sens, bandă pentru vehicule lente;
• 60 de poduri și viaducte, două poduri cu peste 1000 de metri lungime, cel mai lung fiind podul peste râul Bistrița și DN 15 – 1275 metri”, potrivit CNIR.
Lotul 2 B Grințieș – Pipirig de pe Autostrada Unirii A8 are o lungime de 31,5 kilometri și o durată de realizare de 54 de luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție. Valoarea estimată a contractului este de 6,9 miliarde lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin fonduri europene, Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la Bugetul de Stat.
Lotul 2 B care se desfășoară în județul Neamț include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), conexiune cu lotul 2 A și o descărcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2C (Pipirig – Vânători Neamț / Leghin) pentru a asigura funcționalitatea independentă.
„În criteriile de evaluare, am prevăzut acordarea unui punctaj pentru utilizarea BIM (Building Information Modelling) și am stabilit criterii pentru a încuraja incluziunea socială, respectiv angajarea persoanelor din județele Neamț, Harghita, Mureș, Iași, Bacău și Suceava”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Secțiunea de munte Sărățeni – Pipirig de pe Autostrada „Unirii” – A8 are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi. În prezent, toate cele patru loturi sunt în procedură de licitație:
1. Lotul 1C Sărățeni – Joseni (32,4 km)
2. Lotul 1D Joseni – Ditrău (14,4 km)
3. Lotul 2A Ditrău – Grințieș (37,9 km)
4. Lotul 2B Grințieș – Pipirig (31,5 km)