Compania de Drumuri va aproba săptămâna aceasta proiectul tehnic al lotului 3 de pe Autostrada de Centură A0 Bucureşti – Sud, după care se poate emite oficial şi Ordinul pentru Începerea Lucrărilor (OIL), a anunţat, la B1 TV, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioşteanu.
Lotul 3 Bragadiru – Joiţa are o lungime de 18 kilometri şi termen contractual de finalizare decembrie 2022, imposibil de respectat. Constructor este firma Aktor din Grecia care a şi fost penalizată pentru că a predat cu mare întârziere declaraţia de proiectare. Conducerea Companiei Aktor a fost convocată săptămâna trecută la Ministerul Transporturilor şi a asigurat că va intra în şantier cu „forţe foarte importante”, a explicat Scrioşteanu.
„Dacă nu mai sunt alte probleme, vom aproba în CTE (n.r. Consiliul Tehnico – Economic al CNAIR) proiectul tehnic şi imediat se poate emite Ordinul pentru Începerea Lucrărilor. Promisiunea pe care am avut-o este că de data aceasta sunt pregătiţi să intre cu forţe importante în şantier. Am avut o întâlnire cu conducerea Aktor şi mi-au promis că sunt pregătiţi să intre în şantier cu forţe foarte importante. Să vedem când emitem Ordinul de începere oficial care o să fie impactul discuţiilor pe care le-am avut”, a spus Scrioşteanu.
Acelaşi constructor din Grecia lucrează şi pe lotul 2 al Autostrăzii A 10 Sebeş – Turda, acum cu aproximativ 90% stadiu fizic de execuţie, cel mai probabil acesta fiind şi explicaţia pentru penalizările relativ modice aplicate în cazul predării cu mare întârziere a proiectului tehnic (un milion lei penalizare în urmă cu un an, valoarea totală a contractului fiind de 853 milioane lei).
Contractul pentru lotul 3 a fost semnat în primăvara anului 2019 cu o durată de 42 luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 30 luni pentru execuţie. Fostul Ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a emis Autorizaţia de Construire pentru A0 – Lot 3 în iulie.
Primii kilometri de pe Autostrada de Centură Bucureşti, la sfârşitul anului viitor
Constructorul turc Alsim -Alarko care lucrează pe două din cele trei loturi de pe A0 – Bucureşti Sud promite finalizarea lucrărilor pe lotul 2 Vidra – Bragadiru la finalul anului viitor, problemele de aprovizionare cu balast fiind rezolvate.
Pentru acest tronson ajuns acum la aproape 30% stadiu fizic, secretarul de stat Ionel Scrioşteanu a anunţat că problema de aprovizionare cu materiale de construcţii a fost rezolvată, în fiecare noapte ajungând pe şantier aproximativ 400 de camioane cu agregatele necesare autostrăzii. De asemenea, constructorul şi-a amplasat o fabrică de grinzi în şantier, pentru cele două loturi fiind necesare circa 800 de grinzi.
În 13 august la o verificare în şantier, fosta şefă CNAIR Mariana Ioniţă anunţa că pe şantierele A0 lucrările nu sunt în grafic. „Lucrările sunt sub graficul aprobat în contract, antreprenorul motivând întârzierea din cauza lipsei agregatelor. Aceasta poate deveni o problemă pe șantierele noastre, în acest sens facem apel către toate autoritățile implicate în autorizarea balastierelor. Să facem echipă astfel încât sa nu mai ducem lipsă de aceste materiale de construcție ca să nu mai întârziem proiectele. Antreprenorul de pe aceste 2 loturi, s-a angajat să recupereze cât mai curând această întârziere”, anunţa, în vară, fosta şefă a CNAIR.
Pe semi – inelul nordic de pe A0, doar loturile 2 şi 4 au contracte de proiectare şi execuţie semnate: Lotul 2 (DN 1 – DN 2, 19 km) şi Lotul 4 (DN 3-A2, 4,5 km), pentru ambele constructor fiind antreprenorul român UMB.