Iulian Stanciu, eMAG: „Statul a prioritizat dezvoltarea de servicii prin care încasează bani, iar serviciile dorite de cetățeni au fost lăsate, deocamdată, pe afară”

Pe scurt

  • Digitalizarea trebuie să prioritizeze nevoile cetățenilor înaintea profitului, sprijinită de studii relevante.
  • Accent pe transparență și securitate în gestionarea datelor cetățenilor pentru succesul digitalizării.
  • Investițiile și planurile pe termen lung sunt esențiale pentru digitalizarea României, subliniază Iulian Stanciu.
  • Colaborarea sectorului privat, public și academic e necesară pentru dezvoltarea serviciilor publice digitale.
Articolul integral continuă mai jos
Iulian Stanciu eMAG Sursa foto: Inquam Photos / George Calin

Iulian Stanciu, președintele executiv al retailerului online eMAG, consideră că e nevoie de investiții si un focus pe termen lung pentru a produce schimbări și pentru a obține rezultate în creșterea digitalizării, pentru că „nu ai cum să construiești ceva în 3 luni” și spune că statul a prioritizat dezvoltarea de servicii pentru cetățeni prin care încasează bani, lăsând la urmă pe cele prin care chiar ușurează viața cetățenilor.

Omul de afaceri pune accent pe necesitatea investițiilor și plasarea pe primul loc a nevoilor cetățenilor, nu pe profit.

„Noi am reușit să facem lucruri pentru că am investit în oameni și tehnologii, având planuri pe termen lung. Statul a prioritizat dezvoltarea de servicii prin care încasează bani, iar cele dorite de cetățeni și care ar avea mai multe interacțiuni au fost lăsate, deocamdată, pe afară. Oamenii nu își doresc să dea banul repede. Rolul nostru este să producem studii pentru a arăta ce este important și să le susținem în fața decidentului politic”, a declarat Iulian Stanciu, în cadrul evenimentului de lansare a think thank-ului Edge Institute, o entitate nouă ce are ca scop accelerarea nivelului de digitalizare în România.

Iulian Stanciu include în discuție si diaspora, deoarece mulți români sunt plecați în alte țări pentru a munci, iar ei au nevoie de o conectare mai ușoară cu ceea ce se întâmplă în România, pentru a ține pasul.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Serviciile ar trebui să fie disponibile transfrontalier, mai ales în Romania, unde avem o diaspora numeroasă, iar oamenii pierd legătura cu ce se întamplă acasă. Oamenii consideră că statul nu își îndeplinește rolul de a face servicii. Lucrul ăsta ar putea fi ușor de făcut și poate ajuta să rezolve problema acestor falii din societate și a oamenilor care au fost lăsați pe afară”, afirmă el.

Pentru a face posibilă digitalizarea, sunt necesare transparență, securitate și protejarea datelor, deoarece cetățenii vor să știe ce se întâmplă cu datele lor și cum sunt folosite, spune el.

„Avem un focus justificat, de altfel, în societatea românească către securitate. La ce spunea Sergiu (Manea, CEO BCR – n.r.), legat de partea orodonată a digitalizării, Comisia Europeană a venit cu un set de principii, în 4 categorii, despre felul în care ar trebui făcută digitalizarea. Trebuie să fie foarte transparent. Adică să îi spui omului ce faci cu datele, și ce se întamplă mai departe”, spune Iulian Stanciu.

Fondatorul eMAG este de părere că colaborarea dintre sectorul privat, public și academic poate ajuta statul în construirea de servicii publice digitale, care ar satisface nevoile cetățenilor. Experiența acumulată de profesioniștii mediului privat poate ajuta la dezvoltare, însă ei nu pot decide lucruri care țin de atribuțiile statului.

„Nu avem cum să decidem lucruri, pentru ca este nevoie de instituții care generează politici publice și care generează, mai departe, diferite comportamente. Vedem prioritățile instituțiilor care au focus pe termen scurt. Eu cred că lucrurile au legătură cu arhitectura sistemului. Dacă mandatele pe care le primesc oamenii din administraţie sunt pe 3 luni sau pe 6 luni sau pe un an, cum ar putea să se gândească pe termen lung? Pentru că beneficiile trebuie să vină pe termen scurt. Am avut interacţiuni cu diverse persoane din zona administraţiei publice care spuneau „Planul meu aşa, ce fac în 3 zile, 3 săptămâni, 3 luni”. Deci trei luni era termenul maxim. Nu ai cum să construieşti ceva. Nu ai cum să schimbi lucruri dacă nu te uiți pe termen lung. Suntem o resursă pusă la dispoziția decidenților din zona publică și venim să îi ajutăm, astfel încât să accelerăm această tranziție digitală și să construim această infrastructură. Cred că rolul nostru este de a veni cu experiență din zona privată, academică sau din zona publică din alte țări, asa cum este si cazul lui Victor (consultant în transformare digitală și fost ambasador al Republicii Moldova în Estonia), și să punem aceaste experințe la dispoziția decidenților din instituții”, a declarat Iulian Stanciu.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.