Reprezentanții Companiei Naționale de Investiții Rutiere au participat, joi, la sediul Consiliului Județean Brașov, la o întâlnire de lucru cu privire la modificarea traseului Autostrăzii A13 Brașov-Bacău, în zona localităților Sânpetru, Hărman și Prejmer.
Întâlnirea a avut loc în contextul necesității reconfigurării variantei de traseu propuse inițial, reproiectare necesară pentru a facilita realizarea unui obiectiv de importanță strategică în zona Sânpetru, anunță CNIR.
,,Ori de câte ori va fi necesar, ne vom deplasa în teren și vom da curs solicitărilor, obiectivul fiind ca infrastructura pe care Compania o dezvoltă să deservească în cel mai eficient mod comunitățile locale”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Directorul Direcției Investiții din cadrul CNIR, Grigore Chiș, a propus două variante alternative de traseu în zona celor trei localități, având în vedere că revizuirea traseului va trebui să respecte ariile naturale protejate, zonele rezidențiale, investițiile în desfășurare și planurile urbanistice zonale.
În zilele următoare, specialiștii CNIR, alături de Prestatorul care realizează Studiul de Fezabilitate, vor avea, la sediile primăriilor implicate, discuții asupra modului în care va fi revizuit traseul, ținându-se cont atât de documentațiile existente, de realitatea din teren, dar și de opiniile exprimate de cetățeni și alți factori implicați.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Proiectul Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău:
Lungimea estimată a traseului care se desfășoară în județele Brașov, Covasna și Bacău este de 162,5 kilometri, iar durata de finalizare a Studiului de Fezabilitate este de 24 de luni, calculată de la momentul începerii activității, septembrie 2024.
Contractul are o valoare de 81 milioane lei (fără TVA), iar prestatorul, Consitrans SRL, trebuie să predea următoarele documente :
• Studiu și Proiect Geotehnic
• Studiu Topografic
• Studiu Arheologic
• Documentația de mediu (Acord de Mediu)
• Studiu de Fezabilitate final
Sectorul Brașov-Bacău al Autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu-Făgăraș-Brașov printr-un nod de mare viteză în zona localității Codlea, iar în zona Bacăului, la Răcăciuni cu Autostrada Moldovei -A 7.
Proiectul face parte din coridorul de conectivitate ,,Carpatia” și este inclus în Planul Investițional al României 2021-2030.