Compania Națională de Căi Ferate Române (CFR) continuă procesul de modernizare a infrastructurii feroviare din România și anunță o investiție de peste 600.000 de euro în refacerea unei gări vechi de peste un secol, din zona rurală a județului Botoșani. Este atât de degradată încât nu mai poate fi reabilitată, astfel că responsabilii au decis să o demoleze și să o reconstruiască, dar planul este mult mai amplu. O altă gară din România, Gara Ițcani, va fi trasnformată în muzeu după modelul Musée d’Orsay din Paris.
600.00 de euro într-o vară istorică, necunoscută
Leorda, o comună cu aproximativ 1000 de locuitori, din nordul Moldovei, va beneficia de una dintre cele mai moderne gări din zonă. Stației CF Leorda, veche de 100 de ani va primi o nouă față.
Satul Leorda este mai puțin cunoscut, dar tradiția feroviară din zonă datează de peste un secol, iar acum, prin această investiție, comuna se va transforma într-un nod important pentru transportul de mărfuri, în special pentru produsele agricole.
Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” S.A. – Sucursala Regională C.F. Iași a lansat o licitație pentru reparații capitale la Stația CF Leorda, proiect ce include atât serviciile de proiectare, cât și execuția lucrărilor. Licitația va avea loc pe 28 aprilie 2025, iar valoarea estimată a contractului se ridică la 3,2 milioane de lei.
Cum se va transforma gara Leurda
Proiectul reprezintă o schimbare semnificativă pentru localitate.
Lucrările nu vor viza doar renovarea clădirii gării, ci și electrificarea întregii linii ferate care face legătura cu Botoșaniul, un pas important spre îmbunătățirea conexiunilor de transport.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Proiectul presupune:
Demolarea vechii construcții și realizarea unei clădiri noi pentru Stația CF Leorda.
Modernizarea clădirii anexe, unde va fi amplasat generatorul. Reabilitarea parcării și amenajarea peronului și spațiilor verzi.
Crearea unor facilități moderne pentru călători, inclusiv: Spații pentru achiziționarea biletelor; Sală de așteptare; Grupuri sanitare moderne (femei, bărbați, persoane cu dizabilități, mamă și copil);
Spații administrative (birou pentru impiegatul de mișcare);
Spații tehnice (Cameră TTR, Cameră SCB, Cameră baterii);
Cabinet medical, potrivit clubferoviar.ro.
Conform planurilor, licitația pentru execuția lucrărilor va avea loc în aprilie 2025, iar durata contractului va fi de aproximativ șapte ani, incluzând perioada de garanție a lucrărilor.