Compania aeriană românească Legend Airlines transmite că vrea extinderea operațiunilor pe piața din România și anul acesta „studiază serios oportunitatea de a introduce zboruri regulate de lung curier din București”. Anterior, compania a fost suspectată de trafic de persoane.
Compania analizează oportunitatea deschiderii unor rute regulate și chartere dedicate din România, mizând pe cererea crescută pentru călătoriile turistice, mai ales cele de business, scrie Realitatea.net. Conform companiei, aeronavele din flota LAL permit efectuarea de zboruri lung-curier directe de la București către destinații precum New York, Los Angeles, Rio de Janeiro, Beijing, Tokyo, Jakarta sau Johannesburg, oferind un potențial important pentru dezvoltarea de rute intercontinentale de pe Aeroportul Otopeni.
„Ne consolidăm prezența, globală de altfel, prin noi contracte. Dar pot spune că privim cu atenție și spre piața românească. Anul acesta studiem serios oportunitatea de a introduce zboruri regulate de lung curier din București. Poziția strategică a României poate fi valorificată pentru rute directe către America de Nord, America de Sus, Asia de Est sau Africa de Sud. În paralel, suntem activi pe piață în căutarea unor aeronave suplimentare pentru extinderea flotei noastre, în special modele Airbus A340 sau A330, care să ne permită o flexibilitate crescută și prin care să răspundem cererii tot mai mari, atât la nivel local, cât și internațional”, a declarat Ramin Youresh, CEO al Legend Airlines.
Anul trecut (2024), Legend Airlines a operat aproximativ 700 zboruri, totalizând peste 3.200 ore de block hours și transportând peste 110.000 de pasageri către 45 de aeroporturi internaționale, conform datelor transmise companie. Operatorul aerian susține că printre clienții importanți ai Legend Airlines s-au numărat ACC Aviation (UK), ACS (UK), NEOS (Italia), SpiceJet (India), Garuda (Indonezia), Delta World Charter (Emiratele Arabe Unite), Le Bas (SUA) și Manasik (Arabia Saudită).
Pentru începutul anului 2025, compania a efectuat aproape 150 zboruri. Operațiunile sunt pentru clienți precum AirAlgerie, Nomad Aviation (Elveția) și Manasik (Arabia Saudită), iar aeronavele LAL au deservit 17 aeroporturi internaționale până la 1 martie 2025.
Flota actuală a companiei este formată din trei aeronave Airbus A340-313 (YR-LRC, YR-LRD și YR-LRE), configurate integral economy cu câte 324 locuri fiecare, asta deși operatorul român deține și clasa business și first class. Aeronavele sunt specializate în operațiuni charter și ACMI (Aircraft, Crew, Maintenance, Insurance), ceea ce permite flexibilitate crescută și adaptarea rapidă la cerințele clienților. Aeronavele Airbus A340-313 au o autonomie de zbor de până la aproximativ 13.700 km (~15 ore), fiind astfel potrivite pentru zboruri lung-curier și intercontinentale.
În ultima perioadă, Legend Airlines operează zboruri frecvente în Europa, Africa, Orientul Mijlociu și Asia, având o prezență semnificativă în destinații din Algeria, Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite, Maroc, Italia, Franța, Spania și India, printre altele.
Legend Airlines a încheiat anul 2023 cu afaceri de 91,1 milioane de lei (+639% față de 2022) și o pierdere de 757.390 lei (în scădere cu 281% față de 2022).
Misterul persistă în jurul companiei Legend Airlines
În noiembrie 2024, compania aeriană Legend Airlines (România) a primit de la autoritățile americane aprobările necesare pentru a putea zbura spre și dinspre Statele Unite ale Americii (SUA), scria Boarding Pass.
Legend Airlines este o companie aeriană privată care a fost lansată în România în anul 2021. Aceasta este specializată pe operarea de zboruri comerciale neregulate și zboruri pentru alte companii aeriene.
În decembrie 2023, compania Legend Airlines s-a aflat în mijlocul unei controverse referitoare la trafic de persoane.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Un avion al companiei Legend Airlines care transporta 303 pasageri indieni din Emiratele Arabe Unite spre Nicaragua a fost reţinut atunci la sol în Franţa începând de joi din cauza unor suspiciuni de „trafic de persoane”, au anunţat autorităţile franceze şi Parchetul din Paris, care a deschis o anchetă.
Această oprire la sol survine în urma unei „sesizări anonime” potrivit căreia avionul „transporta pasageri indieni (…) susceptibili de a fi victime ale traficului de persoane”, a precizat pentru AFP parchetul din Paris.
O anchetă a demarat pentru a stabili dacă există probe care să confirme suspiciunea de trafic de fiinţe umane în cadrul unei bande organizate, infracţiune care se pedepseşte cu 20 de ani de închisoare şi o amendă de trei milioane de euro. Au avut loc audieri şi verificări privind condiţiile şi destinaţiile transportului pasagerilor.
Potrivit unei surse apropiate cazului, care a declarat că avionul a făcut o escală în Franţa pentru realimentare, este posibil ca pasagerii indieni să fi vrut să călătorească în America Centrală pentru a încerca să intre ilegal în Statele Unite sau Canada.
Potrivit prezentării de pe propriul site, Legend Airlines este o companie aeriană înregistrată în Uniunea Europeană, care a fost înființată în 2020 și are baza la București. Sediul companiei este în orașul Voluntari. Flota acesteia este formată din aeronave din familia Airbus A340, singurele disponibile în România și pregătite pentru zboruri charter și ACMI.
Dar Legend Airlines nu este o companie aeriană comercială clasică, deoarece își închiriază serviciile companiilor. A fost fondată în 2020 în România și este certificată de Autoritatea Aviației Civile Române.
Doi acționari afgani
Din martie 2022, adevărații proprietari au devenit afgani – doi oameni de afaceri legați de principala companie aeriană privată din Afganistan, Kam Air, căreia îi este interzis să opereze în Europa, deoarece nu îndeplinește standardele de supraveghere de reglementare.
Potrivit informațiilor transmise de Registrul Comerțului român lui Gabriel Bobon, fondatorul site-ului Boardingpass.ro, Yuresh Ramin este acționarul majoritar, cu peste 50% din acțiuni. Este cetățean olandez. Timor Shahab Shah, acționar cu 45%, este cetățean turc.
După această preluare, compania a început să achiziționeze avioane Airbus A340-300, dintre care unele „operate anterior de Belgium Airlines”, după cum precizează Gabriel Bobon. Prin urmare, compania are cel puțin două în flota sa. Tot conform fondatorului site-ului Boardingpass.ro, „alte avioane Airbus A340 sunt în curs de achiziție”. Sursa precizează că niciunul dintre aceste avioane înmatriculate în România nu se află în această țară în afara perioadei de zbor. Acestea sunt staționate în principal în Iordania și Turcia.
Zboruri charter și închirieri
În mod surprinzător, site-ul oficial Legend Airlines prezintă articole de presă care se arată sceptice față de activitatea companiei. Găsim, de exemplu, următorul citat, preluat dintr-o publicație a site-ului brazilian Aeroin din august 2022: „Start-up-ul rămâne tăcut cu privire la planul său de afaceri și a indicat doar că intenționează să opereze „zboruri directe pe distanțe lungi din România”, fără a preciza nicio destinație sau dacă zborurile sunt regulate”.
Se pare că acestea sunt în principal zboruri charter (unice) care sunt închiriate de companie, precum și închirieri către alte companii. Așa că în iunie anul trecut, compania indiană low-cost Spicejet a închiriat două avioane pentru rute între India și Mecca pentru a transporta pelerinii musulmani. Gabriel Bobon subliniază, de asemenea, că societatea fiind privată nu are obligația de a-și face publice afacerile și contractele și nici de a preciza natura zborurilor efectuate (afaceri, turism, marfă etc.)
În ceea ce privește legăturile dintre Fujairah și Managua, Gabriel Bobon precizează că Legend Airlines nu este singura companie care le operează. Potrivit acestuia, ar face și compania aeriană germană USC (Universal Sky Carrier).