Sindicatul german IG Metall a cerut membrilor săi să declanşeze marţi o mişcare de protest la fabricile Ford din Koln, după ce producătorul auto american a respins solicitările pentru plăţi compensatorii şi “o plasă de siguranţă anti-insolvenţă”, transmite agenția de știri DPA, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Greva va afecta toate cele trei schimburi începând de marţi noaptea şi până joi, a informat IG Metall, pe fondul planurilor de a reduce numărul de angajaţi de la fabricile Ford. Mişcările de protest sunt menite să arate cât de solide sunt cererile IG Metall, a precizat sindicatul.

“Continuăm să solicităm un concept durabil pentru viitorul unităţilor de producţie din Koln şi menţinerea a cât mai multor locuri de muncă este posibil, dar de asemenea avem nevoie de o plasă de siguranţă anti-insolvenţă”, a afirmat purtătorul de cuvânt al IG Metall, David Lüdtke.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Ford a încheiat recent garanţiile financiare pentru subsidiara sa din Germania, acordate în 2006, după injecţii masive de capital care au diminuat semnificativ datoria Ford Germania. Încheierea garanţiilor a afectat încrederea angajaţilor, care se tem că Ford Germania ar putea intra în insolvenţă, a explicat Lüdtke.

Deşi Ford Germania a exclus până în 2032 concedierile obligatorii, angajaţii se tem că locurile lor de muncă nu mai sunt aşa de sigure cum se credea.

Conducerea a anunţat un plan de afaceri ce prevede investiţii de milioane de dolari pentru a stopa declinul activităţii fabricilor şi a insistat că încheierea garanţiilor nu reprezintă un indiciul al lipsei de angajament a Ford în Europa.

Anul trecut, Ford a informat că va renunţa la aproximativ 14% din forţa sa de muncă europeană, pe fondul pierderilor semnificative înregistrate în ultimii ani, în urma cererii slabe de vehicule electrice (EV), a lipsei sprijinului guvernamental pentru trecerea la EV şi a sporirii concurenţei.

Ford a anunţat că va renunţa la 4.000 de angajaţi, în special din Germania şi Marea Britanie. Pe plan global, concedierile reprezintă aproximativ 2,3% din forţa de muncă a Ford, de 174.000 angajaţi.

Concedierile din Europa se vor desfăşura până la finalul lui 2027, a precizat Ford.

Vânzările de autoturisme Ford în Europa în perioada ianuarie – februarie 2025 au scăzut cu 9,1%, arată datele publicate recent de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Datele statistice sunt valabile pentru statele din Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.