Giganții din retail își închiriază navele pentru a depăşi problemele din lanţurile globale de aprovizionare

vapor, transport maritim, containere, comert Sursa foto: Pexels

Nava cargo “The Flying Buttress”, care traversa cândva oceanele transportând materii prime vitale precum cereale, duce acum seturi de jucării Patrula Căţeluşilor, Batmobile Transformers şi păpuşi Baby Alive Lulu Achoo, relatează agenția Reuters, citată de Agerpres. Nava cargo a fost pusă în serviciu de gigantul de retail Walmart, care a decis să îşi închirieze propriile sale nave în încercarea de a depăşi problemele din lanţurile globale de aprovizionare care ameninţă să torpileze sezonul sărbătorilor de sfârşit de an, o perioadă crucială pentru industria de retail.

Şi alţi mari jucători din industria de retail, precum Target, Home Depot, Costco şi Dollar Tree, au anunţat că au decis să îşi închirieze propriile lor nave pentru a face faţă întârzierilor înregistrate pe rutele maritime care intermediază 90% din comerţul mondial.

Prin închirierea propriilor lor nave, giganţii din retail speră să poată ocoli porturile blocate şi să îşi asigure spaţiul necesar pe nave într-o perioadă în care pandemia de COVID-19 şi fricţiunile comerciale dintre SUA şi China, precum şi deficitul de containere maritime, au scos la lumină fragilitatea liniilor globale de aprovizionare care sunt utilizate pentru a transporta orice, de la alimente şi haine până la băuturi şi scutece.

În prezent, peste 60 de nave de tip portcontainer, care transportă haine, mobilier şi electronice în valoare de miliarde de dolari sunt blocate la intrarea în terminalele portuare din Los Angeles şi Long Beach, aşteptând să descarce marfa, arată datele furnizate de Marine Exchange of Southern California. Înaintea pandemiei, era ceva neobişnuit ca mai mult de o navă să fie în aşteptare pentru a putea intra în cel mai mare port din SUA, care gestionează mai mult de jumătate din toate importurile americane.

Steve Ferreira, analist la firma de consultanţă Ocean Audit, are un cuvânt care descrie situaţia actuală: “Containergeddon”.

Burt Flickinger, director la firma de consultanţă Strategic Resource Group, spune că este puţin probabil ca 20-25% din mărfurile blocate pe nave să ajungă pe rafturile magazinelor înainte de Black Friday, 26 noiembrie, când debutează sezonul de shopping de sărbători, o perioadă când retailerii fac mai mult de o treime din profiturile anuale.

În aceste condiţii, marile lanţuri de magazine au decis să ia problema în propriile mâini.

Într-un an normal, Walmart ar fi transportat jucăriile din China în Los Angeles în containere maritime care sunt puse unele peste altele la fel ca şi cărămizile Lego pe uriaşele nave port-container care deservesc mai mulţi clienţi. Însă 2021 este departe de a fi un an obişnuit. Mărfurile care ajung în portul Los Angeles au crescut cu 30% comparativ cu nivelul de anul trecut. Camioanele şi trenurile nu pot transporta suficient de rapid aceste mărfuri, ceea ce creează întârzieri, spune directorul portului Los Angeles, Gene Seroka.

“E ca şi cum ai lua traficul de pe o autostradă cu zece benzi şi l-ai redirecţiona pe una cu cinci benzi”, spune Seroka.

Pe acest fundal, navele cargo care au spaţiu de depozitare la bord şi pot ocoli terminalele pentru navele port-container joacă un rol vital în cel de al doilea sezon al sărbătorilor din pandemie, în special pentru bunurile pentru care timpul este un subiect delicat precum puloverele de Crăciun care nu se vor mai vinde dacă vor ajunge prea târziu în magazine.

Sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *