SpaceX a devenit a doua cea mai valoroasă companie privată din lume, în urma unei vânzări de acţiuni către investitorii existenţi

spacex inspiration 4 mission Sursa: Wired

SpaceX, compania spaţială a miliardarului Elon Musk, a devenit a doua cea mai valoroasă firmă privată din lume, cu o evaluare de peste 100 de miliarde de dolari, în urma unei vânzări de acţiuni către investitorii existenţi, transmite CNBC, citat de news.ro. De notat că SpaceX nu este o companie cotată pe burse iar finanțarea sa este privată.

SpaceX a convenit un acord cu investitorii noi şi existenţi pentru vânzarea unor acţiuni în valoare de până la 755 de milioane de dolari la persoane din interiorul companiei, la preţul de 560 de dolari pe unitate, au declarat persoane apropiate acordului, mărind evaluarea companiei la 100,3 miliarde de dolari.

Compania nu a vândut acţiuni noi de această dată, au spus sursele, oferta fiind o vânzare secundară, de acţiuni existente.

Noul preţ al acţiunilor reprezintă o creştere de 33% de la evaluarea anterioară a SpaceX, de 74 de miliarde de dolari, la un preţ de 419,99 de dolari pe acţiuni, din luna februarie, când compania a atras aproape 1,2 miliarde de dolari.

SpaceX a efectuat în februarie tot o tranzacţie secundară, cu un acord de vânzare a unor acţiuni de până la 750 de milioane de dolari.

Noua evaluare face din SpaceX una dintre rarele companii private care sunt de 100 de ori mai valoroase decât companiile ”unicorn”.

Astfel, SpaceX a devenit a doua cea mai valoroasă compania privată din lume, după compania chineză Bytedance şi înaintea firmei Stripe, care oferă servicii financiare prin intermediul tehnologiei, potrivit datelor CB Insights.

SpaceX nu a răspuns unei solicitări de informaţii din partea CNBC.

Evaluarea companiei a crescut în ultimii câţiva ani, în timp ce SpaceX a atras miliarde de dolari pentru a-şi finanţa două proiecte majore consumatoare de bani, Starship şi Starlink.

Starlink este proiectul prin care SpaceX vrea să construiască o reţea de internet interconectată cu mii de sateliţi, cunoscută în industria spaţială drept o constelaţie, pentru a oferi internet de mare viteză utilizatorilor aflaţi oriunde pe planetă.

SpaceX a lansat până în prezent 1.740 de sateliţi , iar reţeaua are peste 100.000 de utilizatori din 14 ţări, care participă la un proiect public beta (de test) la preţul de 99 de dolari pe lună.

Starship este o rachetă uriaşă, de generaţie viitoare, dezvoltată de SpaceX pentru a transporta mărfuri şi pasageri către Lună şi Marte. Compania testează prototipuri la un centru din sudul Texasului şi a efectuat numeroase teste cu zboruri scurte. Următoarea etapă de testare este lansarea rachetei pe orbită, SpaceX aşteptând aprobarea autorităţilor de reglementare pentru următoarea lansare.

Sursa: Wired

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *