Prețurile biletelor la festivaluri cresc, dar organizatorii încep să ofere planuri de plată

Electric Castle Cluj, festival Sursa foto: Electric Castle (2019), Facebook

Pe măsură ce prețurile pentru muzica live cresc vertiginos, fanii apelează la planurile de plată ca modalitate fără dobândă de a-și plăti biletele pentru festival, scrie Billboard.

„Zeci de mii de fani ai muzicii vor coborî în deșertul Californiei în acest weekend pentru prima din cele două ediții ale festivalului de muzică și artă Coachella de lângă Palm Springs, California.

Aproximativ 80 000 până la 100 000 de fani în fiecare weekend vor plăti prețul biletului de 599 de dolari pentru a-i vedea pe capii de afiș Lady Gaga, Travis Scott, Green Day și Post Malone.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Dar prețul biletului este adesea doar costul de intrare – mulți dintre acești fani vor cheltui mai mult de 1.000 de dolari pe weekend pe cazare și vor scuipa alte sute de dolari pentru mâncare, băuturi și mărfuri.

Este o cheltuială substanțială pentru oricare dintre tinerii de 20 de ani din grupul țintă al Coachella.

Însă organizatorii festivalului i-au ajutat din ce în ce mai mult să finanțeze achizițiile prin programe de plată.

Aproximativ 60% dintre cumpărătorii de bilete de intrare generală de la festivalul din acest an au optat pentru utilizarea sistemului de planuri de plată de la Coachella, care solicită doar 49,99 USD în avans pentru bilete la concertul anual.

Festivalul din deșert nu este singurul – Lollapalooza, Electric Daisy Carnival și Rolling Loud vând majoritatea biletelor lor folosind un fel de sistem de plan de plată.

O sursă, care a cerut să rămână anonimă deoarece nu a fost autorizată să vorbească cu presa, a declarat pentru Billboard că planurile de plată au schimbat fundamental modul în care festivalurile sunt comercializate publicului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Festivalurile comercializează acum un avans ieftin ca principal apel la acțiune”, spune sursa. „Mesajul este că un avans de 20 de dolari te face să intri pe ușă, sau un avans de 50 de dolari te face să începi. Nu mai este vorba despre artiști sau despre stilul de viață al festivalului – mesajul este: „Îți poți permite acest lucru dacă acționezi astăzi””.

Aceeași sursă a declarat pentru Billboard că nu este neobișnuit ca unii fani să aibă patru sau cinci planuri diferite de plată pentru festivaluri care le ajung în cont în același timp.

De obicei, fanii plătesc doar 19,99 $ pentru a începe un plan de plată care se întinde pe o perioadă de câteva luni – trei luni, în general, pentru Coachella, deoarece majoritatea cumpărăturilor au loc după anunțarea lineup-ului, care până în 2025 a avut loc la începutul lunii ianuarie.

În acest an, fanii care s-au înscris înainte de 25 ianuarie și-au împărțit plățile în trei tranșe, ultima tranșă ajungând în contul utilizatorului în martie.

Sistemul este diferit de cel al firmelor populare de planuri de plată fintech, precum Klarna, Affirm și Sezzle, care plătesc vânzătorul integral și se rambursează prin colectarea plăților restante de la cumpărători.

Aceste firme câștigă bani din comisioanele comerciale și de procesare pe care le încasează de la furnizori și, în unele cazuri, din dobânzile percepute clienților care depășesc termenii planului lor de plată inițial.

Deoarece firme precum Klarna și Affirm acordă, în esență, credite cumpărătorilor și adesea întocmesc istoricul de credit al utilizatorilor lor, acestea sunt puternic reglementate de o serie de cadre financiare statale și federale.

Sistemele de plată utilizate de promotorii de festivaluri sunt administrate de societăți de ticketing precum AXS, Ticketmaster și Frontgate și sunt oferite ca serviciu în schimbul activității promotorului de festival.

Aceste sisteme nu sunt considerate furnizori de credite, deoarece nu există o terță parte care să plătească vânzătorului prețul integral al tranzacției. În schimb, vânzătorul este plătit în timp, pe măsură ce se efectuează fiecare plată.

Cumpărătorilor de bilete li se percepe o taxă de 41 de dolari pentru utilizarea planului de plată de la Coachella, similară cu cea percepută de alte festivaluri fanilor pentru utilizarea planurilor de plată.

Taxa este echivalentă cu aproximativ opt procente din prețul biletului, ceea ce este totuși mult mai ieftin decât ceea ce ar putea plăti un fan pentru finanțarea unui bilet pe cardul de credit. Veniturile generate de această taxă sunt împărțite între compania de ticketing și promotor.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.