Producătorul de soluții pentru acoperiri Metigla, parte a unui grup belgian, estimează pentru 2025 afaceri în creștere cu 15%. Compania plănuiește investiții în automatizare și robotizare
Pe scurt
Metigla a încheiat 2024 cu afaceri de 27,5 mil. euro și estimează o creștere de 15% și în 2025
Compania pregătește investiții în automatizare, digitalizare, și sustenabilitate pentru 2025.
Producătorul de soluții pentru acoperiri şi închideri metalice Metigla, parte a grupului belgian cu același nume, a raportat în 2024 o cifră de afaceri în creștere cu 20% comparativ cu anul anterior. Compania anunță că în 2025 va investi în automatizarea completă a liniilor de producție, accelerarea digitalizării, investiții în robotizare.
Astfel, compania a ajuns la un business de circa 27,5 milioane de euro (aprox. 137 milioane lei), față de 2023, când acesta s-a ridicat la cca. 23 milioane de euro (aprox. 114,1 milioane lei).
„2024 a fost despre adaptare și reziliență, în timp ce 2025 va fi despre consolidare și extindere”, a declarat Olivier Somers, Group CEO, Metigla
Și în ceea ce privește volumul de produse livrate anul trecut reprezentanții Metigla spun că compania a înregistrat o creștere de aproximativ 25%, păstrând trendul ascendent raportat în ultimiii ani. Cu 85% din business generat în România și 15% din exporturi către mai multe țări, printre care Belgia, Franța, Olanda, Germania și Republica Democrată Congo, Metigla vizează pentru următorii ani investiții importante cu focus pe digitalizare, automatizare, sustenabilitate și expansiune europeană, transmite compania.
Compania se adresează segementelor rezidențial și industrial și produce integral în România soluții metalice pentru acoperișuri și construcții industriale precum țiglă metalică, sisteme pluviale, accesorii, panouri termoizolante cu vată minerală și profile zincate.
Sursa foto: Metigla
Piață în scădere
“Rezultatele anului trecut vin în contextul unei piețe care încă își caută echilibrul, după transformările generate de perioada post-pandemică, de climatul economic local și de tensiunile geopolitice. Astfel, piața de acoperișuri din România a înregistrat, în 2024, o valoare totală de 282,9 milioane euro, în ușoară scădere față de 2023 (-4,8%), din care segmentul de țiglă metalică este dominant cu 206 milioane euro (73%), conform celor mai recente date Neomar”, transmite compania.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Pe segmentul sistemelor pluviale, compania are o linie de producție 100% robotizată, transmite Metigla.
„Piața e mai volatilă ca oricând, fiind marcată de fluctuațiile de prețuri la materia primă, inflația generalizată și de crizele geopolitice. Dar, pentru noi, 2024 a fost un an al construcției: am consolidat echipa, am optimizat fabrica din Ceptura, ne-am extins prezența la nivel european și am pus bazele planului de investiții pentru următorii 5 ani”, a subliniat, de asemenea, Cristian Mătășel, Director General al Metigla.
Planul de investiții
În 2025, METIGLA intră într-o nouă etapă de dezvoltare, cu un plan de investiții, desfășurat pe termen mediu, spun reprezentanții companiei. Acesta vizează automatizarea completă a liniilor de producție, accelerarea digitalizării, investiții în robotizare, precum și lansarea unor game noi de produse. O direcție prioritară este dezvoltarea tehnologiilor sustenabile, în special prin extinderea soluțiilor de acoperișuri metalice fotovoltaice integrate.
Olivier Somers. Sursa foto: Metigla
„Investițiile înseamnă mai mult decât echipamente sau tehnologie. Ele sunt un angajament pentru o creștere sustenabilă și un răspuns concret la nevoile unei piețe care caută soluții rapide, inteligente și prietenoase cu mediul. Digitalizarea și robotizarea nu sunt doar opțiuni, ci direcții esențiale pentru a livra performanță în fiecare proiect”, susține Olivier Somers, acționar Metigla.
În acest an, compania își propune să crească eficiența operațională, să optimizeze procesele interne și să își extindă rețeaua de distribuție în noi piețe europene. În paralel, focusul rămâne pe dezvoltarea de produse cu un grad ridicat de performanță energetică, estetică și adaptabilitate la cerințele arhitecturale contemporane, precum și pe digitalizare și tehnologizare.
Cristian Matasel, director general. Sursa foto: Metigla
„Chiar dacă 2025 nu va fi lipsit de provocări, vedem semnale clare că piața va continua să se maturizeze. Ne bazăm pe fundamente solide și pe un context european care favorizează soluțiile sustenabile și producția locală. Astfel, și pentru acest an, mizăm pe o creștere cu cca. 15% a businessului și suntem pregătiți să ne adaptăm din mers pentru a livra valoare reală, într-un mod competitiv”, conchide Cristian Mătășel.
Companie belgiană cu fabrică la Ceptura
METIGLA este o companie cu origine belgiană, specializată în producția de soluții complete pentru închideri metalice destinate atât segmentului rezidențial, cât și celui industrial și comercial. Începând cu 2000, METIGLA fabrică exclusiv în unitatea proprie din Ceptura, Prahova.
Portofoliul companiei acoperă o gamă de sisteme metalice pentru acoperișuri rezidențiale și construcții industriale: țiglă metalică, tablă prefălțuită, sisteme pluviale, tablă cutată, panouri termoizolante și profile zincate, toate fabricate conform celor mai înalte standarde europene. Compania este prezentă şi în Belgia, Olanda, Franța, Bulgaria, Polonia, Germania, Italia, Estonia, Republica Democrată Congo.