Autostrada A1 Lugoj – Deva. Șeful CNAIR: Au fost forați peste 150 de metri din cele două galerii ale tunelurilor pentru urși dintre Margina și Holdea

Autostrada Lugoj - Deva, UMB Lotul Marginea - Holdea

Avans bun la construcția tunelurilor rutiere dintre Margina și Holdea, a anunțat directorul general al Companiei Naționale pentru Adminstrarea Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol.

“Asocierea de constructori din România și Bosnia Herțegovina (Asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – SC SA&PE Construct SRL – Euro-Asfalt DOO) a forat deja peste 150 m în cele două galerii ale acestui tunel în lungime de 2,13 km km. În acest moment constructorii sunt mobilizați în șantierul acestui lot al autostrazii Lugoj – Deva (A1) cu peste 400 de utilaje și mai mult de 180 de muncitori. Construcția secțiunilor E și D ale acestui lot, în lungime totală de 9,13 km, are o valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA), este finanțată prin PNRR și trebuie finalizată anul viitor (2026).”, a scris Pistol pe Facebook.

UMB va finaliza tunelurile lotului Margina – Holdea până la sfârșitul anului viitor, conform termenului din PNRR, pentru că va fora tunelurile de peste 2 kilometri de la toate intrările, promite secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Lotul de 9 kilometri dintre Margina (jud. Timiș) și Holdea (jud. Hunedoara) este singurul tronson care mai lipsește pentru a circula pe autostradă completă între Sibiu (Boița) și Nădlac II, iar UMB în asociere cu EuroAsfalt (din Bosnia și Herțegovina) lucrează la portalurile de intrare în cele două tuneluri.

Date tehnice tuneluri A1 Lugoj – Deva:

Pe Autostrada A1 Lugoj – Deva, secțiunea Margina (jud. Timiș) – Holdea (jud. Hunedoara) este proiectat cel mai lung tunel contractat din România: pe firul I, tunelul unidirecțional cu o lungime de 1985 metri (km. 53 +600 – km. 55+585) respectiv tunelul de 1825 metri lungime fir II (km. 53 +580- km. 55 +480) potrivit documentației tehnice pe care a consultat-o Economedia. Tunelul Curtea de Argeș pe care îl construiește PORR pe Lotul 4 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești are o lungime de 1350 metri (total 2700 metri ambele fire, dar complet forat), tunelul Poiana de pe lotul 3 pe care îl va începe WeBuild anul acesta și cu TBM are 1700 metri, iar cel de pe Lotul Meseș al Autostrăzii Transilvania are peste 2 kilometri, contractul fiind semnat cu turcii de la Makyol.

Practic, pe lotul Margina – Holdea sunt proiectate două tuneluri: cel scurt, de 415 metri pe Firul I respectiv 367 metri fir II și cel lung de (1985/1825 metri). Însă, spre deosebire de Tunelul Curtea de Argeș de pe A1, tunelurile lungi UMB au și un segment central unde nu vor fi forate cu tehnologie NATM (noua tehnologie din Austria), ci cu câte o secțiune tip cut&cover care va permite intrarea în tuneluri de la capete cu câte patru seturi de utilaje deja cumpărate.

 

 

 

 

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.