Analiştii se aşteaptă ca grupul american Apple INC să prezinte luni noi modele de laptopuri MacBook Pro cu procesoare mai puternice, la un eveniment care ar urma să fi transmis în streaming în această seară, informează Reuters, citată de Agerpres.
Anterior, Bloomberg a dezvăluit că Apple intenţionează să lanseze pe piaţă două noi modele de laptopuri de tip MacBook Pro cu o diagonală a ecranului 14, respectiv 16 inchi. Anul trecut, producătorul telefoanelor iPhone a introdus o serie de noi laptopuri care pentru prima dată au utilizat cipul său „Apple Silicon”, care pe parcursul următorilor doi ani ar urma să fie inclus în întreaga sa gamă de computere desktop şi laptop.
Înainte de evenimentul de luni, cele mai puternice laptopuri din gama Apple se bazau pe cipurile produse de Intel Corp. Grupul american a introdus prima sa generaţie de chipuri M1 concepute intern în unele laptopuri MacBook precum şi în desktop-urile Mac Mini şi iMac, însă noile modele de laptopuri MacBook Pro ar urma să fie echipate cu cea de a doua generaţie, mai puternică, de cipuri dezvoltate intern de Apple.
Noul cip dar şi creşterea generală a vânzărilor de laptopuri, pe măsură ce angajaţii care lucrează de acasă şi elevii şi studenţii şi-au cumpără noi echipamente hardware pentru a putea lucra sau învăţa de acasă, au dus la un boom al vânzărilor de laptopuri Mac în perioada pandemiei. În anul fiscal 2020, veniturile realizate de Apple din vânzarea de laptopuri Mac au crescut cu 11%, până la 28,6 miliarde de dolari, în timp ce veniturile din vânzările de iPhone au scăzut cu 3%.
Evenimentul de lansare al noilor laptopuri MacBook Pro vine la câteva săptămâni după ce Apple a lansat o nouă generaţie de telefoane mobile iPhone, ceasuri Apple Watch şi tablete iPad.
Unii analişti cred că Apple ar putea dezvălui luni şi o nouă generaţie de căşti wireless AirPods, deşi zvonuri referitoare la o nouă versiune a acestui produs au mai circulat şi înaintea altor evenimente organizate de Apple în acest an fără însă a fi confirmate. Dispozitivele suplimentare precum căştile AirPods tind să se vândă mai bine în perioada sezonului de shopping de la sfârşitul anului şi între timp au devenit categoria de produse Apple cu cel mai puternic ritm de creştere, în condiţiile în care în anul fiscal 2020 au crescut cu 25% până la 30,6 miliarde de dolari.