Vânzările globale de vehicule electrice (EV) şi hibride plug-in au înregistrat un avans anual de 24% în mai, soliditatea pieţei din China compensând avansul mai lent din America de Nord, arată datele publicate de Rho Motion, firmă de cercetare de piaţă.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Vânzările de maşini electrice în China au depăşit pragul de un milion de unităţi într-o singură lună pentru prima dată în acest an, datorită cererii interne solide, în timp ce exportatorii EV chinezi şi-au extins eforturile de a intra pe noi pieţe, potrivit Reuters.
Exporturile BYD, cel mai mare producător chinez de vehicule electrice, către Mexic, Asia de Sud-Est şi Uzbekistan au majorat semnificativ vânzările în aceste regiuni. Stimulentele pentru flote în Germania şi creşterea robustă în Europa de Sud au sprijinit evoluţiile de pe piaţa europeană, în timp ce expirarea subvenţiilor în Canada a afectat cererea în America de Nord, a apreciat analistul şef de la Rho Motion, Charles Lester.
Producătorii auto globali se confruntă cu taxe vamale de 25% în SUA, a doua cea mai mare piaţă auto din lume, ceea ce i-a determinat pe mulţi să-şi retragă previziunile pentru 2025. În plus, atitudinea preşedintelui Trump faţă de standardele privind emisiile şi incertitudinile legate de taxele vamale afectează vânzările EV în America de Nord.
Analiştii se aşteaptă ca piaţa europeană de vehicule electrice să beneficieze în semestrul doi din 2025 de stimulentele pentru flote introduse în Germania.
În mai, vânzările globale de vehicule electrice şi hibride plug-in au urcat la 1,6 milioane de unităţi. În China, cea mai mare piaţă auto din lume, avansul pe acest segment a fost de peste 24%, la 1,02 milioane de unităţi. Europa a raportat un avans de 36,2%, la 0,33 milioane de unităţi, în timp ce livrările în America de Nord au urcat cu 7,5%, la 0,16 milioane de unităţi. În restul lumii, vânzările au crescut cu 38%, la 0,15 milioane de unităţi.
„Povestea acestei luni pe segmentul vânzărilor de vehicule pe plan mondial este prăpastia continuă dintre creşterea pieţei din China şi reducerea cererii în America de Nord”, a apreciat Charles Lester.
Pe plan mondial, guvernele adoptă măsuri de încurajare a vânzărilor EV, în timp ce tensiunile comerciale şi încetinirea pieţelor auto ar putea duce la închideri de fabrici auto şi la concedieri.