Jurnaliștii britanici, despre Dacia Bigster: Ce obții când faci un Duster mai mare? Un nume amuzant și un motiv real de îngrijorare pentru competitori precum Ford și Hyundai / Dacia reușește din nou

Redacția iun. 16, 2025 0 comentarii 10198 vizualizări
Bigster la fabrica din Mioveni Sursa foto: Dacia

Jurnaliștii de la revista britanică Autocar, cea mai veche publicație auto din lume, au testat Bigster cel mai nou model Dacia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Pe scurt, spun ei Dacia Bigster este o Dacia Duster, dar mai mare; uneori, numirea mașinilor nu trebuie să fie complicată.

“Este un nume ușor prostesc, dar ne vom obișnui cu el. La urma urmei, denumirea după o unealtă de curățat locuința nu a fost o barieră în calea succesului pentru celălalt SUV Dacia, și este bine să știm unde se află un anumit model în ierarhie.”, glumesc jurnaliștii de la Autocar.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

Verdict pe scurt: Ce obții când faci un Duster mai mare? Un nume amuzant și un motiv real de îngrijorare pentru competitori precum Ford și Hyundai. Bigster este, în esență, un Duster mai mare, aducând un plus de practicitate și un sistem hibrid îmbunătățit, păstrând în același timp prețul competitiv specific mărcii, notează Autocar.

Introducere și Poziționare pe Piață

Dacia Bigster este intrarea mărcii în segmentul C-SUV, o clasă extrem de populară dominată de modele precum Kia Sportage, Ford Kuga și Volkswagen Tiguan. În ciuda dimensiunilor similare cu ale competitorilor, Bigster folosește o abordare “de jos în sus”, fiind construit pe platforma CMF-B, aceeași platformă folosită pentru modele de clasă mică (supermini), pentru a menține costurile scăzute.

Întrebarea principală este dacă farmecul și avantajul de preț ale mărcii Dacia sunt suficiente pentru a concura într-unul dintre cele mai competitive segmente auto din Europa.

Design și Stil (Nota: 9/10)

PRO:

  • Design Dacia simplu și atrăgător, care se potrivește bine la scară mai mare.
  • Practicabilitate sporită datorită lungimii, dar fără a fi mai lat decât un Duster.
  • Disponibilitate pentru versiuni mild-hybrid, cu cutie manuală și 4×4.
  • Greutate neobișnuit de redusă pentru acest tip de mașină (sub 1500 kg).

CONTRA:

  • Lipsa unei identități proprii puternice, fiind perceput ca un Duster mai mare.

Bigster utilizează tehnologie din cadrul grupului Renault, dar într-un mod mai sofisticat. Deși te-ai aștepta să fie derivat din Renault Austral, el se bazează pe platforma mai economică CMF-B. O premieră pentru Dacia este disponibilitatea jantelor de 19 inch (pe echiparea Journey), care arată bine, dar afectează confortul la rulare. Versiunea 4×4 mild-hybrid vine cu anvelope all-season.

Interior și Practicabilitate (Nota: 7/10)

PRO:

  • Interior practic cu spațiu generos.
  • Comenzi fizice suficiente pentru funcțiile esențiale.
  • Portbagaj mare.
  • Sistem de infotainment simplu, dar cu toate funcționalitățile necesare (Apple CarPlay, Android Auto).

CONTRA:

  • Materiale care arată și se simt ieftine.
  • Confort slab al scaunelor, în special pentru persoanele mai înalte.
  • Sistemul de infotainment are o ușoară întârziere (lag).

De la stâlpul B în față, interiorul este aproape identic cu cel al Duster-ului. Marea diferență se simte pe bancheta din spate și în portbagaj. Spațiul la picioare pentru pasagerii din spate crește cu 50 mm, fiind suficient pentru adulți. Portbagajul este foarte generos:

  • Mild Hybrid (FWD): 677 litri
  • Mild Hybrid (4WD): 629 litri
  • Full Hybrid: 612 litri

Aceste valori depășesc rivali precum Kia Sportage Hybrid (587 litri).

Pentru a satisface cerințele piețelor mai exigente (precum Germania), Bigster include dotări precum climatizare dual-zonă, hayon electric și plafon panoramic (standard sau opțional, în funcție de echipare). Cu toate acestea, plasticele tari domină interiorul, iar scaunele nu oferă suficient suport lombar și posibilități de reglaj.

Motorizări și Performanță (Nota: 7/10)

Bigster introduce o nouă generație de motorizări:

  1. Mild Hybrid 1.2 litri (trei cilindri):

    • 138 CP cu tracțiune față și cutie manuală cu 6 trepte.
    • 128 CP în varianta cu tracțiune integrală (4×4).
  2. Full Hybrid 1.8 litri (testat):

    • Acesta este o evoluție a sistemului E-Tech de la Renault. Motorul pe benzină de 1.8 litri este cuplat la o cutie de viteze automată, fără ambreiaj. Bateria are o capacitate de 1.4 kWh.
    • Este mai silențios și mai rafinat decât versiunile anterioare, deși zgomotul motorului devine sesizabil la sarcini mari.
    • Accelerația de la 0 la 100 km/h este decentă, dar mai lentă decât la un Kia Sportage Hybrid.

Sistemul de frânare regenerativă este destul de puternic în modul “D”, iar performanța de frânare a fost considerată doar adecvată, fără a excela.

Ținută de Drum și Manevrabilitate (Nota: 8/10)

PRO:

  • Manevrabilitate intuitivă și naturală.
  • Confort bun la drum lung, absorbind bine denivelările mari.
  • Sistemele de siguranță obligatorii nu sunt prea intruzive și pot fi dezactivate ușor.

CONTRA:

  • Nu este o mașină incisivă sau sportivă.
  • Jantele de 19 inch afectează confortul pe denivelările scurte.
  • Ușoare vibrații la viteze de autostradă.

Asemenea Duster-ului, Bigster nu este o mașină sportivă, dar oferă o experiență de condus relaxantă și previzibilă. Direcția este ușoară, iar mașina răspunde natural la comenzi. Ruliul este prezent în viraje, dar controlabil. Suspensia moale asigură un confort bun, în special la viteze mari. Izolarea fonică este acceptabilă, dar inferioară competitorilor din clasă.

Consum și Costuri de Utilizare (Nota: 10/10)

Prețul este punctul forte al Daciei. Bigster are un preț de pornire extrem de competitiv, fiind cu mii de euro mai ieftin decât majoritatea rivalilor direcți.

Versiunea full-hybrid s-a dovedit a fi foarte economică în utilizare reală, cu un consum excelent în regim urban (3.2 l/100km, conform testului) și un consum mediu de aproximativ 5.2 l/100km în utilizare mixtă, cu multă autostradă.

Verdict Final (Nota Generală: 8/10)

PUNCTE FORTE:

  • Design atrăgător și simplu.
  • Practicabilitate excelentă (spațiu interior și portbagaj).
  • Disponibilitatea versiunilor mild-hybrid, manuale și 4×4.
  • Greutate redusă.
  • Preț imbatabil și costuri de utilizare mici.

PUNCTE SLABE:

  • Cea mai puternică motorizare are doar 153 CP.
  • Confort slab al scaunelor.
  • Calitatea materialelor interioare și rafinamentul general sunt sub nivelul competitorilor.

Concluzie: Este Dacia Bigster la fel de bună ca un Hyundai Tucson sau un VW Tiguan? Nu, nu se poate compara în ceea ce privește calitatea interiorului, tehnologia sau rafinamentul.

Dar nici nu are același preț. Pentru cine nu este deranjat de compromisurile făcute în numele valorii, Bigster reprezintă o afacere excepțională: o mașină spațioasă, economică, bine echipată și plăcută la condus. Dacia reușește din nou, conchid jurnaliștii britanici de la Autocar.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.