Renault se aşteapă la un impact mai ridicat al deficitului global de semiconductori

motor diesel renault Sursa Foto: engine-specs.net/

Renault estimează că va produce cu cel puţin 300.000 mai puţine vehicule anul acesta, din cauza deficitului global de semiconductori, un nivel mult mai ridicat decât s-a previzionat anterior, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, scrie Agerpres.

La începutul lui septembrie, producătorul auto francez estima că va produce cu 220.000 mai puţine vehicule în 2021, din cauza problemelor de aprovizionare.

Un purtător de cuvânt al Renault nu a dorit să comenteze informaţia. Compania va da publicităţii vineri rezultatele financiare trimestriale.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

La Bursa de la Paris acţiunile Renault înregistrau miercuri un declin de aproximativ 4%.

„Estimările se modifică tot timpul, dar scăderea producţiei va fi între 300.000 şi 400.000 de vehicule”, susţine una din surse. Ar fi un declin de cel puţin 8% faţă de cele 3,75 milioane de vehicule vândute de Renault în 2019, înaintea pandemiei.

Cealaltă sursă a apreciat că scăderea producţiei va fi între 340.000 şi 380.000 de vehicule.

În ultimele luni, producătorii auto din întreaga lume au fost forţaţi să reducă ritmul producţiei din cauza problemelor în aprovizionare cu semiconductori. Odată cu revenirea cererii de consum, companiile auto trebuie să concureze cu alte industrii mari consumatoare de cipuri, precum calculatoarele personale, smartphone-uri şi obiecte conectate, care captează o mare parte din oferta de semiconductori.

În acest context, grupul Renault a fost nevoit să extindă, până la finele anului, perioadele în care activitatea celor trei uzine ale sale din Spania va fi parţial suspendată, din cauza problemelor globale de aprovizionare cu semiconductori. Un purtător de cuvânt de la Renault Spain a precizat că producătorul intenţionează să oprească, până la 61 de zile, producţia la uzina de la Palencia, unde sunt asamblate modelele Kadjar şi Megane, şi până la 40 de zile producţia uzinei de la Valladolid, unde este produs crossover-ul Capture. De asemenea, activitatea la uzina de motoare de la Valladolid ar putea fi suspendată până la 17 zile.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: