La galeria din stânga a primului tunel Autostrada A1 Lugoj – Deva urmează în curând momentul străpungerii din ambele capete – moment simbolic, în care se va vedea „luminița de la capătul tunelului” din ambele direcții, a anunțat Direcția Regională Drumuri și Poduri Timiș.
Conform proiectului, tunelul 1 are pe un sens 415 metri, iar pe celălalt sens, 367 metri. Tunelul 2 va avea 1985 metri pe un sens și 1825 metri pe celălalt sens.
“Lucrările avansează la aceste tuneluri. Echipele sunt pe șantier în continuare în trei schimburi atingând parcurgerea tuturor etapelor de execuție. La tunelul al doilea, au fost finalizate lucrările premergătoare portalului de intrare și au început lucrările de săpătură. În paralel, continuă lucrările și la structuri, la cele două pasaje de pe traseu, la cele două viaducte și lucrările de drum (terasament). Antreprenorul a transmis că pe șantier sunt mobilizați 800 de oameni și 200 de utilaje.”, mai precizează DRDP Timiș pe pagina sa de Facebook.
UMB va finaliza tunelurile lotului Margina – Holdea până la sfârșitul anului viitor, conform termenului din PNRR, pentru că va fora tunelurile de peste 2 kilometri de la toate intrările, spunea în aprilie 2025 secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu. Stadiul fizic al lotului este acum de 20%, potrivit datelor din portalul Cestrin.

Secțiunea lipsă de 9 kilometri dintre Margina (jud. Timiș) și Holdea (jud. Hunedoara) este singura care mai lipsește pentru a circula pe autostradă completă între Sibiu (Boița) și Nădlac II, iar UMB în asociere cu EuroAsfalt (din Bosnia și Herțegovina) lucrează la portalurile de intrare în cele două tuneluri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Date tehnice tuneluri A1 Lugoj – Deva:

Pe Autostrada A1 Lugoj – Deva, secțiunea Margina (jud. Timiș) – Holdea (jud. Hunedoara) este proiectat cel mai lung tunel contractat din România: pe firul I, tunelul unidirecțional cu o lungime de 1985 metri (km. 53 +600 – km. 55+585) respectiv tunelul de 1825 metri lungime fir II (km. 53 +580- km. 55 +480) potrivit documentației tehnice pe care a consultat-o Economedia. Tunelul Curtea de Argeș pe care îl construiește PORR pe Lotul 4 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești are o lungime de 1350 metri (total 2700 metri ambele fire, dar complet forat), tunelul Poiana de pe lotul 3 pe care îl va începe WeBuild anul acesta și cu TBM are 1700 metri, iar cel de pe Lotul Meseș al Autostrăzii Transilvania are peste 2 kilometri, contractul fiind semnat cu turcii de la Makyol.

tunelul 1 (T1) de pe sectorul A1 Margina - Holdea 8
Sursa foto: Facebook/ DRDP Timișoara

Practic, pe lotul Margina – Holdea sunt proiectate două tuneluri: cel scurt, de 415 metri pe Firul I respectiv 367 metri fir II și cel lung de (1985/1825 metri). Însă, spre deosebire de Tunelul Curtea de Argeș de pe A1, tunelurile lungi UMB au și un segment central unde nu vor fi forate cu tehnologie NATM (noua tehnologie din Austria), ci cu câte o secțiune tip cut&cover care va permite intrarea în tuneluri de la capete cu câte patru seturi de utilaje deja cumpărate.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

„Autostrada, între kilometrii 52+870 si 55+600, traversează o zonă colinară, neregulată. Pentru înlocuirea debleelor cu adâncimi medii, conform condițiilor din Acordul de mediu nr.7/09.09.2010, revizuit in data de 24.12.2013 – revizuit în data de 09.12.2016,  se prevede realizarea a 2 tuneluri și a unui viaduct, în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.

tunelul 1 (T1) de pe Autostrada A1 Margina - Holdea 5
Sursa foto: Facebook/ DRDP Timișoara

Se vor respecta cerințele speciale de proiectare și execuție pentru tuneluri prevăzute de Legea nr. 277/2007 privind cerințele minime de siguranță pentru tunelurile situate pe secțiunile naționale ale Rețelei rutiere transeuropene (transpune Directiva PE și a Consiliului nr.54/2004) si Eurocodurile”.

Tunelul II

„Tunelul T2 este, este considerat un tunel lung, în care galeria stânga are o lungime de 1825,0 metri, iar galeria dreapta are o lungime de 1985,0 metri. În conformitate cu standardele, ghidurile și cerințele beneficiarului, configurația funcțională a tunelului – lucrări de construcție conține următoarele structuri principale:

– două galerii principale separate, cu sens unic pentru fiecare direcție, cu două benzi de circulație și o bandă suplimentară de urgență, inclusiv trotuare pentru întreținerea tunelului și pentru situații de urgență;

– 4 galerii transversale de evacuare a pietonilor, echipate cu sisteme cu uși antifoc și antifum la ambele capete ale galeriilor;

– 1 galerie transversală pentru vehicule, situată aproximativ în mijlocul tunelului și echipată cu sisteme de uși antifoc și antifum la ambele capete ale galeriei. Ușile sunt separate pentru pietoni și vehicule;

– nișe pentru apel de urgență (SOS), amplasate pe partea dreaptă, privite în direcția de mers, lângă banda de urgență, la o distanță maximă de 150 de metri între ele. De asemenea, echipamentele pentru apel de urgență sunt amplasate la portalurile tunelului, cum ar fi lângă autostradă în afara tunelului;

– nișe pentru sistemul antiincendiu (FFN), amplasate în partea stângă a benzii de circulație, privite în direcția de mers, la o distanță maximă de 150 de metri, în fața nișelor de apel de urgență. Hidranții sunt, de asemenea, localizați la portalurile tunelurilor;

– nișele electrice sunt proiectate în interiorul tunelului, câte două în fiecare galerie, la aproximativ 250 de metri de portaluri.