Stadiul lucrărilor pe șantierul Lotului 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord, a cărei execuție a început luna martie, anul acesta, a fost verificat de secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit acestuia, la acest moment:

  • Pe sectorul între km 12+120 – km 20+000 (Buftea DN1A – Corbeanca DN1) următoarele lucrări de terasamente sunt în execuție:
    • Decapare pământ vegetal: 95% realizat;
    • Stabilizare teren fundare: 85% realizat;
    • Umplutură terasament: 23%;
    • Podețe casetate: 14%;
    • Podețe tubulare: 9%;
    • Parcare de scurtă durată km 14+500: decapare pământ vegetal 100%.
șantierul Lotului 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord 1
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scrioșteanu
  • Totodată, se lucrează la finalizarea descărcării siturilor arheologice la km 18+303 și km 13+900 și eliberarea amplasamentului de utilități existente în diverse puncte ale șantierului;
  • Pe sectorul cuprins între km 2+500 – km 12+120:
    • a început execuția lucrărilor de relocare utilități,
    • finalizează activitățile de descărcare situri arheologice prezente,
    • execută lucrări de decopertă și stabilizare teren fundare
  • Pe sectorul cuprins între km 2+300 până la 8+720:
    • decaparea pământ vegetal
    • execuția tronsoanelor experimentale în vederea stabilirii procentelor de liant
    • aprovizionare materiale pentru straturile de umplutură
    • amenajarea drumurilor tehnologice
  • pasaj peste CF101 București – Pitești DN7, cu o lungime de 733 m, structura 6, la care momentan se execută platforme pentru cele 17 pile, în vederea începerii de săptămâna viitoare a execuției lucrărilor de fundații indirecte (320 piloți forați);
  • pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, structura 7 compusă din 17 deschideri cu o lungime totală de 650 m. În acest moment sunt prezente în șantier 2 foreze, executați 130/294 piloți forați, 5 radiere finalizate;
  • noduri rutiere la intersecțiile cu DN7 și DN1A, înăuntrul cărora sunt instalate organizările de șantier, respectiv Organizare de Șantier DN1A – bază administrativă și Organizare de Șantier DN7 – bază de producție. Un aspect particular este că Organizare de Șantier DN1A – bază administrativă este complet funcțională, au preîncărcare rampe culee în scopul consumării tasărilor.
  • preîncărcare rampă culee în scopul consumării tasărilor la pasajul peste DJ Ciorogârla-Joița.
șantierul Lotului 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord 2
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scrioșteanu

Traseul Lotului 1 Nord se află între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca și are o lungime de 17,5 km, iar amplasamentul lucrărilor este situat pe teritoriul județului Ilfov, pe raza unităților administrativ teritoriale Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca și pe teritoriul județului Giurgiu, pe raza localităților Joița și Săbăreni.

“În șantier sunt mobilizați 300 de muncitori și 160 de utilaje. Lucrările au avut un start bun, sunt în grafic și sunt șanse mari ca pe tronsonul între DN1 și DN1A să fie finalizate în avans față de graficul contractat.”, a adăugat secretarul de stat.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Antreprenorul a început lucrările pregătitoare încă din ianuarie, iar Ministerul Transporturilor a emis la finalul lui ianuarie autorizația completă de construire.

Lucrările de execuție vor dura 22 de luni, adică ar trebui să fie finalizate în ianuarie 2027.

Contractul pentru Lotul 1 A0 Nord a fost semnat cu Pizzarotti – Retter în septembrie 2023, la peste 4 ani de la lansarea licitației, după numeroase amânări și contestații. În vară, Compania de Drumuri a semnat supervizarea cu proiectantul Consitrans.
șantierul Lotului 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord 3
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scrioșteanu
Constructorul român (Retter Management) se ocupă de construcţia sectorului de 8 km cuprins intre km 12+120 şi km 20+000 (Buftea DN1A – Corbeanca DN1), iar Guido Retter, CEO al RETTER Project management, a declarat recent pentru Economedia că vrea să dea încă din acest an în trafic 8 km ai autostrăzii.
„Ținta firmei RETTER este de a da în trafic acele 8 km într-un timp record, dacă vremea permite, încă la sfârșitul acestui an! Acest lucru ar face posibilă folosirea bucății finalizate între DN1 și Corbeanca, cu continuitate între Corbeanca și DN1A”, a transmis el.
Lotul 1 Pizzarotti – Retter de pe A0 Nord se va continua la est cu Lotul 2 UMB deschis la sfârșitul lui 2023 (12 din cei 19 km), iar la vest cu Lotul 3 de pe A0 Sud, lotul Aktor, care va fi inaugurat pe 30 iunie 2025.