Noul pod peste Olt de la Voila, cunoscut şi ca „podul NATO” deoarece face legătura cu baza militară de la Cincu, a fost finalizat și inaugurat vineri, 4 iulie, la 4 ani de la începerea lucrărilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Obiectivul a fost realizat de Consiliul Județean Brașov în cadrul unui proiect cu finanțare din Programul Național de Dezvoltare Locală – etapa a II-a.

Astăzi a avut loc recepția la încheierea lucrărilor de construcție a acestui pod, obiectiv ce asigură conectivitatea cu DN 1 a localităților Cincșor și Cincu situate pe malul drept al Oltului.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Principalele caracteristici tehnice ale podului:

• Lungimea podului – 93,95 metri;

• Deschiderea principală de calcul – 70,96 metri;

• Lăţimea totală – 13,50 metri, din care 7,60 metri partea carosabilă cu o bandă de circulație pe sens și câte 1,50 metri de trotuar pe ambele părţi;

• Durata de viață proiectată – 100 ani;

• Structura de rezistență a podului este alcătuită din două arce metalice cu calea la mijloc, susţinută de un platelaj mixt oțel-beton, arcele fiind încastrate în fundaţii din beton;

• Cantitatea de oțel în structura de rezistență – 444 tone;

• Infrastructura – 2 culei din beton armat cu fundaţiile pe 32 de piloţi foraţi încastraţi în radiere la fiecare culee.

Contractul de lucrări pentru construirea podului de la Voila a fost semnat de CJ Braşov, ca beneficiar, în luna ianuarie a anului 2021, cu Asocierea SC Con-A SRL – SC Con-A Operations SRL – SC Drum Inserv SRL.

Timp de doi ani, între diversele părţi implicate în proiect au existat dispute privind soluţiile tehnice ce au vizat atât soluţiile de demolare a vechiului pod, cât şi menţinerea sau renunţarea la vechea fundaţie. Într-un final, în septembrie 2023, vechiul pod a fost demolat prin detonare.

În tot acest timp, valoarea proiectului aproape s-a dublat, ajungând la 40 milioane de lei, cu tot cu TVA, cea mai mare parte a banilor fiind asigurată prin PNDL, motiv pentru care conducerea CJ Braşov a solicitat Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) suplimentarea finanţării.