Alstom ar trebui să plătească statului român penalităţi de zeci de milioane de euro pentru întârzierile cu doi ani în livrarea trenurilor Coradia, noul grafic indicând luna ianuarie 2026, a declarat preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Mihai Barbu, într-un interviu acordat Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În schimb, producătorul polonez PESA va livra anul acesta 14 trenuri în România, iar prima ramă va circula la începutul lui 2026, operată de CFR Călători.

Mihai Barbu a mai vorbit în interviu despre majorarea indemnizaţiilor “pentru şefime” la CFR Călători, respectiv cei şapte membri ai Consiliului de Administraţie şi cei doi directori – directorul general şi directorul financiar – cu aproape 32.000 lei pe lună pentru fiecare, dar şi despre compensaţiile acordate de statul român operatorilor de transport feroviar de călători.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Şeful ARF a subliniat că în sector trebuie făcute investiţii serioase pentru a putea “readuce pe calea ferată şi călătorii, dar şi marfa”, având în vedere că până în prezent prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) s-au construit 500 kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, dar s-au reabilitat doar 170 kilometri de cale ferată şi “nu s-a construit un metru de cale ferată nouă”.

Interviul integral AICI