Aproximativ 800 de muncitori și 200 de utilaje lucrează pe șantierul lotului 2 (Margina -Holdea) al autostrăzii Lugoj – Deva, anunță Cristian Pistol, director general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 25%.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
“Asocierea de constructori români și bosniaci (UMB Spedition – Euro-Asfalt DOO) este mobilizată în șantier cu 800 de muncitori și 200 de utilaje. Se lucrează la tunelurile formate din două galerii unidirecționale, iar constructorii au forat până acum 400 m la tunelul 1, iar la tunelul 2 au forat 57 m”, a transmit Pistol, într-o postare pe pagina sa de Facebook.
Acesta estimează că la finalul acestei luni se va face prima străpungere la primul segment al tunelului 1.
“Pentru forarea tunelurilor de pe secțiunea Margina-Holdea se folosește “metoda austriacă” (NATM), tehnologie utilizată și la construcția tunelurilor de pe secțiunea 4 (Curtea de Argeș-Tigveni) a autostrăzii Sibiu-Pitești”, menționează Pistol.
Stadiul fizic înregistrat în șantierul lotului Margina -Holdea este de 25%, iar valoarea contractului este de 1,82 miliarde lei (fără TVA), finanțarea este asigurată prin PNRR. Termenul de deschidere este anul 2026.
Secțiunile E și D ale Autostrăzii Lugoj- Deva au o lungime însumată de aproximativ 10 km.