Unii producători auto, printre care și Stellantis, au susținut că există un viitor pentru vehiculele electrice cu celule de combustie, în locul bateriilor voluminoase. Stellantis a fost hotărât să urmeze calea hidrogenului în segmentul vehiculelor comerciale, dar investițiile în această tehnologie au ajuns acum la un final brusc, potrivit Motor1.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Producătorul auto a recunoscut că era nevoie de o investiție semnificativă pentru ca hidrogenul să devină fezabil. Chiar dacă nu ar fi abandonat acest efort, clienții s-ar fi confruntat cu o infrastructură de realimentare extrem de subdezvoltată la nivel mondial. Conglomeratul auto consideră că guvernele ar fi trebuit să depună mai mult efort pentru a stimula acest segment, cu scopul de a reduce prețurile pentru consumatori.

„Piața hidrogenului rămâne un segment de nișă. Nu există nicio perspectivă de sustenabilitate economică pe termen mediu”, spun reprezentanții Stellantis.

Stellantis pune capăt programului său de dezvoltare a hidrogenului și abandonează planurile de a lansa vehicule comerciale alimentate cu hidrogen în acest an. Noile modele din divizia comercială Pro One ar fi trebuit să intre în producție în această vară, dar acest lucru nu se mai întâmplă.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Planul era de a construi furgonete de dimensiuni medii în Hordain, Franța și furgonete mari în Gliwice, Polonia. Totuși, Stellantis promite să nu reducă forța de muncă din fabricile care ar fi trebuit să producă vehiculele comerciale cu hidrogen. Echipa de cercetare și dezvoltare va continua cu alte proiecte care nu au legătură cu celulele de combustie.

La începutul anului 2024, când Stellantis încă paria pe hidrogen, a anunțat că va avea opt furgonete cu celule de combustie de dimensiuni medii și mari alimentate cu hidrogen: Citroën ë-Jumpy și ë-Jumper, Fiat Professional E-Scudo și E-Ducato, Opel/Vauxhall Vivaro și Movano, și Peugeot E-Expert și E-Boxer.

În timp ce Stellantis renunță, Toyota rămâne dedicată hidrogenului pe termen lung. Pe lângă îmbunătățirea celulelor de combustie cu o a treia generație ce urmează, Toyota experimentează și cu motoare cu combustie care funcționează cu hidrogen. Cel mai mare producător auto din lume ajută BMW să aducă pe piață prima sa mașină de serie alimentată cu hidrogen în 2028, posibil un SUV bazat pe viitoarea generație X5.

Nici Hyundai nu renunță la hidrogen. A lansat recent noul crossover Nexo și vede un viitor pentru camioanele cu celule de combustie, cum ar fi modelul Xcient.

Honda are un modul de celule de combustie de generație nouă pe care îl va produce în masă începând din 2027, cu costuri de producție cu 50% mai mici și cu o durabilitate de peste două ori mai mare decât a predecesorului său. Producătorul japonez are, de asemenea, un parteneriat cu General Motors, numit Fuel Cell Systems Manufacturing LLC. Facilitarea FCSM de 70.000 de metri pătrați, situată în Brownstown, Michigan, produce celule de combustie care sunt vândute fie către Honda, fie către divizia Hydrotec a GM.

Fostul CEO al Volkswagen, Thomas Schäfer, a spus că tehnologia nu este fezabilă pentru autoturisme, cel puțin nu în viitorul previzibil:

„Nu este competitivă, mai ales nu pentru autoturisme, rezervoarele ocupă spațiu în cabină. Poate pentru vehicule comerciale, dar nu pentru autoturisme. Așadar, nu văd ca acest lucru să se întâmple în acest deceniu. Nu la Volkswagen”, a spus el.

Cu toate acestea, indiferent cât de mult progresează tehnologia celulelor de combustie, fără o infrastructură adecvată de realimentare, aceste eforturi vor fi zadarnice.