Compania Națională de Investiții Rutiere a atribuit, vineri 18 iulie, Asocierii SA&PE CONSTRUCT S.R.L (Lider Asociere) -Euro-Asfalt d.o.o. -TEHNOSTRADE S.R.L. SPEDITION UMB S.R.L. contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2B Grințieș-Pipirig al Autostrăzii ,,Unirii”-A8.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Contractul pentru lotul cu o lungime de 31,5 kilometri din județul Neamț a fost atribuit Asocierii pentru o ofertă de 5,97 miliarde lei (fără TVA) și poate fi semnat dacă în 10 zile nu se depun contestații.
Ofertele depuse la începutul lunii martie au fost:
1. ASOCIERE SA&PE CONSTRUCT SRL (LIDER) – EURO ASFALT – TEHNOSTRADE S.R.L. – SPEDITION UMB (ROMÂNIA -BOSNIA ȘI HERȚEGOVINA)
2. ASOCIERE MAPA INSAAT VE TICARET (LIDER) – GUNAL INSAAT TICARET VE SANAY ANONIM SIRKETI (TURCIA)
,,Odată cu desemnarea constructorului pe cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii se finalizează o etapă foarte importantă, aceea a atribuirii contractelor pe secțiunea de munte a Autostrăzii A8. Rezultatul de astăzi reconfirmă angajamentul și determinarea echipei CNIR de a dezvolta infrastructură modernă și sustenabilă pentru a asigura conectivitatea între regiunile istorice ale României, creșterea siguranței rutiere și atragerea de noi investiții. Proiectul reprezintă o provocare tehnică pentru constructor, un consorțiu cu experiență solidă în execuția proiectelor majore de infrastructură”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Lotul 2 B, Grințieș-Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, incluzând numeroase structuri, dar și volume semnificative de lucrări de consolidări și excavări :
- 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri)
- 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1000 metri lungime
(cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița cu 1275 metri)
- aprox. 20 de kilometri-lungimea pasajelor și a tunelurilor, reprezentând aproape 70 % din lungimea întregului lot
- 12,7 milioane mc de excavări. Materialul evacuat din șantier, care devine surplus, poate fi pus la dispoziția autorităților publice locale sau a oricăror alte autorități publice, cu titlu gratuit.
Lotul 2 B care se desfășoară în județul Neamț include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), conexiune cu lotul 2 A și o descărcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2 C (Pipirig-Vânători Neamț/Leghin) pentru a asigura funcționalitatea independentă.


