Compania Națională de Investiții Rutiere a atribuit vineri către Asocierea SA&PE Construct SRL – Tehnostrade SRL – Spedition UMB – Euro Asfalt contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2B Grințieș – Pipirig (31,5 km), de pe Autostrada Unirii A8. Aceasta este cel mai dificil lot al secțiunii montane, deoarece tunelurile și pasajele reprezintă aproape 70% din lungimea traseului.

Contractul pentru lotul cu o lungime de 31,5 kilometri din județul Neamț a fost atribuit Asocierii pentru o ofertă de 5,97 miliarde lei (fără TVA) și poate fi semnat dacă în 10 zile nu se depun contestații.

„Odată cu desemnarea constructorului pe cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii se finalizează o etapă foarte importantă, aceea a atribuirii contractelor pe secțiunea de munte a Autostrăzii A8. Rezultatul de astăzi reconfirmă angajamentul și determinarea echipei CNIR de a dezvolta infrastructură modernă și sustenabilă pentru a asigura conectivitatea între regiunile istorice ale României, creșterea siguranței rutiere și atragerea de noi investiții. Proiectul reprezintă o provocare tehnică pentru constructor, un consorțiu cu experiență solidă în execuția proiectelor majore de infrastructură”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

„Un constructor român a câștigat, astăzi, contractul pentru proiectarea și execuția celui mai dificil lot al Autostrăzii Unirii. De astăzi, toate cele patru loturi din cea mai dificilă secțiune a Autostrăzii Unirii au constructori desemnați”, a transmis ministrul Transporturilor Ciprian Șerban. Acesta a precizat că vrea „să impună un ritm alert pentru construcția acestor loturi, pentru ca toți românii, inclusiv domnul ministru Pâslaru (ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, n.r), să poată circula până în 2030, pe autostradă, de la Târgu Mureș la Târgu Neamț – Moțca pe o distanță de peste 200 km”.

Lotul 2B, Grințieș – Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, incluzând numeroase structuri, dar și volume semnificative de lucrări de consolidări și excavări:

  • 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri) – dintre acestea, 5 tuneluri sunt prevăzute cu a treia bandă/sens, bandă pentru vehicule lente;
  • 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1000 metri lungime (cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița cu 1275 metri)
  • aprox. 20 de kilometri – lungimea pasajelor și a tunelurilor, reprezentând aproape 70% din lungimea întregului lot
  • 12,7 milioane mc de excavări. Materialul evacuat din șantier, care devine surplus, poate fi pus la dispoziția autorităților publice locale sau a oricăror alte autorități publice, cu titlu gratuit.

Lotul 2B care se desfășoară în județul Neamț include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), conexiune cu lotul 2A și o descărcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2C (Pipirig – Vânători Neamț/Leghin) pentru a asigura funcționalitatea independentă.

Secțiunea de munte Sărățeni – Pipirig de pe Autostrada „Unirii” – A8 are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi. În prezent, toate cele patru loturi sunt în procedură de licitație:

1. Lotul 1C Sărățeni – Joseni (32,4 km) – atribuit AsocieriiSA&PE Construct SRL (lider) – Tehnostrade SRL – Spedition UMB – Euro Asfalt
2. Lotul 1D Joseni – Ditrău (14,4 km) – atribuit asocierii româno-bulgare Danlin XXL (Lider) – Groma Hold – Intertranscom Impex SRL, însă Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade a depus contestație
3. Lotul 2A Ditrău – Grințieș (37,9 km) – atribuit Asocierii SA&PE Construct SRL – Tehnostrade SRL – Spedition UMB – Euro Asfalt
4. Lotul 2B Grințieș – Pipirig (31,5 km) – atribuit Asocierii SA&PE Construct SRL – Tehnostrade SRL – Spedition UMB – Euro Asfalt.