Renault Group a înregistrat în primul semestru din 2025 o creștere a vânzărilor sale globale de +1,3% față de perioada similară din 2024, ajungând la 1.169.773 vehicule vândute, anunță compania. Vânzările totale ale mărcii Dacia s-au ridicat în același interval la 356.084 unități. Cel mai nou model al mărcii, Dacia Bigster, a înregistrat o “performanță remarcabilă”, transmite compania, cu 17.329 unități înmatriculate de la lansare.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Renault Group înregistrează în primul semestru din 2025 o creștere a vânzărilor sale globale de +1,3% față de perioada similară din 2024, ajungând la 1.169.773 vehicule vândute.
Pe piețele internaționale, marca Renault înregistrează o creștere de +16,3%, datorită succesului comercial al primelor modele din cadrul Renault International Game Plan, a transmis grupul.
În Europa, pe o piață a autoturismelor (VP) în scădere cu 1,0%, Grupul înregistrează o creștere de 5,4%, cu 708.106 vehicule înmatriculate. Clio și Sandero sunt cele mai vândute modele.
- Marca Renault: 394.278 VP (+8,4%). Renault urcă o poziție și devine a doua marcă în Europa (VP+VU). Clio este cel mai vândut model (VP+VU) din Europa, pe toate canalele.
- Marca Dacia: 308.957 VP (+1,1%). Dacia își consolidează poziția pe podiumul european al vânzărilor către clienții persoane fizice. Sandero este afectat de scăderea pieței, dar rămâne cel mai vândut autoturism către clienții persoane fizice din Europa începând din 2017.
- Marca Alpine: 4.871 VP (+89,8%). A290 impulsionează vânzările din primul semestru. Alpine rămâne lider în Europa pe segmentul coupé sport cu două locuri, cu gama A110.
Pe o piață europeană a vehiculelor utilitare (VU) în scădere cu -13%, Renault înregistrează o scădere de -29% în primul semestru 2025, în așteptarea diversificării complete a gamei Master. Marca își menține însă locul 2 în Europa.
Compania transmite că a înregistrat un portofoliu solid de comenzi în Europa, echivalent cu aproximativ două luni de vânzări preconizate la final de iunie 2025.
Ponderea vehiculelor electrificate în oferta Grupului a crescut cu peste 15 puncte procentuale, ajungând la aproape 44 % din totalul vânzărilor (din care 12 % vehicule electrice) în primul semestru din 2025. Conform datelor transmise de companie, 59% dintre vehiculele vândute de Renault sunt electrificate. Aproape unul din două vehiculevândute este hibrid (HEV) (+36,2% față de S1 2024). Renault este a doua marcă pe piața hibridelor (HEV) în Europa. Vehiculele 100% electrice reprezintă peste 16% din vânzări (+57,0% față de primul semestru al anului 2024), impulsionate de succesul modelului Renault 5 E-Tech, lider european pe segmentul B-EV.
În ceea ce privește marca Dacia, 23,59% din vânzările sale sunt reprezentate de vehicule electrificate. Vânzările de modele hibrid au crescut semnificativ datorită succesului Duster, ajungând la 17,2 % din vânzări(+11,8 puncte procentuale față de primul semestru al anului 2024).
În cazul Alpine, vehiculele electrice reprezintă 76% din vânzările mărcii, datorită modelului A290, lansat la finalul lui 2024.
În 2025, Renault Group are programată lansarea a 7 modele noi (inclusiv Renault 4 E-Tech electric, Dacia Bigster, Alpine A390 pentru Europa și Boreal pentru piețele internaționale) și a 2 restilizări (Renault Austral și Renault Espace). De asemenea, marca Renault va introduce modelele Grand Koleos și Kardian pe noi piețe.
Marca Renault
Marca Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor globale de +2,7% față de primul semestru al anului 2024, cu 808.413 vehicule vândute la nivel mondial.
În afara Europei, marca a înregistrat o creștere de +16,3% comparativ cu primul semestru din 2024, pe o piață în creștere cu +4,7%, susținută de succesul comercial al modelelor incluse în planul strategic Renault International Game Plan 2027. Renault rămâne prima marcă auto franceză la nivel global, cu 36% din vânzări realizate în afara Europei.
În America Latină: vânzările au crescut cu +24%, în special datorită modelului Kardian. În Brazilia, vânzările au crescut cu +8,8%, iar în Argentina cu +96,7%. Renault este lider de piață în Columbia, cu o cotă de 14,6%.
În Maroc, vânzările au crescut cu +48%, beneficiind în special de lansarea modelului Kardian.
În Coreea de Sud: vânzările au crescut cu +150%, datorită modelului Grand Koleos. Acesta a fost lansat recent și în Mexic, sub denumirea Koleos, continuând astfel extinderea sa globală.
În Europa, Renault urcă o poziție și devine a doua marcă auto din Europa, cu o cotă de piață de 6,7%. Clio este cel mai vândut model din Europa (VP + VU), toate canalele incluse.
Pe o piață VP în scădere (-1,0% față de S1 2024), Renault înregistrează o creștere de +8,4%, fiind marca cu cea mai mare creștere a vânzărilor dintre cele aflate în TOP 15.
În ceea ce privește vehiculele utilitare, vânzările Renault au scăzut cu -29%, din cauza unei piețe în declin (-13%), a încheierii ciclului de viață al modelului Renault Express în Europa (vânzările acestuia nefiind încă complet compensate de Renault Kangoo) și a unei game incomplete pentru Noul Renault Master. Cu toate acestea, marca își menține poziția a doua pe piața europeană a vehiculelor utilitare ușoare.
Renault își continuă strategia de electrificare, cu două tipuri de motorizări. În cazul vehiculelor electrice, vânzările au crescut cu +57% pe o piață europeană aflată în creștere cu +24,9%, datorită în special modelului Renault 5 E-Tech electric, cel mai vândut vehicul electric din segmentul B în Europa, cu aproape 49.000 de unități vândute de la lansare. Renault este marca numărul 1 în Franța pe segmentul vehiculelor electrice.
În ceea ce privește vehiculele hibride, Renault își confirmă poziția a doua pe piața europeană a vehiculelor din acest segment, cu o creștere de peste +36%. Tehnologia full hybrid E-Tech reprezintă acum peste 41% din vânzările VP ale Renault, iar marca se apropie de pragul simbolic de un milion de vehicule full hybrid E-Tech vândute.
Pe segmentele C și superioare, care reprezintă 40,1% din mixul de vânzări în S1 2025 (+0,4 puncte), în special pe segmentele C-SUV și D-SUV, marca Renault accelerează puternic (+52% față de S1 2024), susținută în special de modelele Austral, Espace și Rafale.
În semestrul al doilea, Renault va beneficia de noi lansări. În Europa, marca își va continua ofensiva electrică cu versiunea de 25.000 € a modelului Renault 5 E-Tech și cu debutul comercial al modelului Renault 4 E-Tech. În segmentul hibrid, Renault a lansat în primăvară versiunile restilizate ale modelelor Austral și Espace și a prezentat în această vară două motorizări full hybrid de nouă generație, inclusiv noul motor full hybrid 160 E-Tech, care echipează Noul Captur și Noul Symbioz.
Pe piețele din afara Europei, marca va beneficia de lansarea modelului Boreal, prezentat pe 10 iulie, a cărui comercializare în peste 70 de țări va începe la sfârșitul anului 2025, mai întâi în Brazilia. În paralel, Kardian și Noul Koleos își vor continua expansiunea pe noi piețe.
Marca Dacia
În primul semestru al anului 2025, vânzările globale ale mărcii Dacia (356.084 unități) au înregistrat o ușoară scădere comparativ cu primul semestru din 2024 (-0,7 %), ca urmare a faptului că actuala generație a modelului Duster este comercializată în Turcia sub marca Renault. Cu toate acestea, Dacia își menține cota de piață pe segmentul autoturisme + vehicule utilitare (VP + VU) la 4,1 %.
Cu 151.948 vehicule vândute la nivel global în S1 2025, Dacia Sandero rămâne cel mai vândut model de autoturism în Europa în acest an, pe toate canalele de vânzare. Sandero este cel mai vândut model către clienții persoane fizice în Europa din 2017.
Dacia Duster a înregistrat 108.510 unități vândute la nivel mondial iar pe piața din Europa rămâne cel mai vândut SUV către clienții persoane fizice. A treia generație Duster a înregistrat aproape 200.000 de comenzi de la lansarea sa, acum un an.
Dacia Spring a înregistrat 19.452 unități vândute în S1 2025, în creștere cu 62,5 % față de S1 2024. În total, de la lansarea sa, peste 180.000 de clienți au ales modelul Spring, acesta rămânând cea mai accesibilă ofertă 100 % electrică de pe piață.
Dacia Jogger a înregistrat 42.381 unități vândute la nivel global, în scădere față de nivelul înregistrat în S1 2024, în condițiile în care segmentul C non-SUV se află și el în declin.
Dacia Bigster, ale cărui comenzi sunt deschise din ianuarie 2025, a înregistrat o performanță remarcabilă de la lansare, cu 17.329 unități înmatriculate. Versiunea hybrid 155 reprezintă 69 % din vânzări în timp ce nivelurile de echipare superioare (Extreme și Journey) au atras 88 % dintre comenzi. Bigster reprezintă un adevărat vector de atragere a noilor clienți, 80 % dintre clienții francezi provenind de la concurență.
În Europa, pe segmentul autoturisme (VP), vânzările Dacia au crescut cu 1,1 %, ajungând la 308.957 înmatriculări și o cotă de piață de 4,5 % (+0,1 puncte procentuale). Marca își menține poziția a 9-a pe piața VP și poziția a 10-a pe piața VP+VU.
Totodată, Dacia își consolidează poziția pe podiumul european al vânzărilor către clienții persoane fizice, datorită celor 5 modele din gamă și unor rate de atragere și fidelizare printre cele mai ridicate de pe piață.
Marca își continuă procesul de electrificare, înregistrând în S1 2025 un procent de 23,5% din înmatriculări reprezentate de motorizări electrificate, în creștere cu 14,4 puncte procentuale față de S1 2024. Vehiculele hibride reprezintă 17,2 % din vânzări, în creștere cu 11,8 puncte procentuale, în special datorită succesului Duster Hybrid. Vânzările Spring au crescut la rândul lor, ceea ce duce ponderea vehiculelor electrice la 6,2 % din totalul vânzărilor Dacia (+2,6 puncte față de S1 2024).
Marca Alpine
Alpine își continuă creșterea în primul semestru al anului 2025, cu 5.015 înmatriculări, ceea ce reprezintă o creștere de +85 % față de S1 2024.
Modelul A290 impulsionează vânzările mărcii, cu 3.699 înmatriculări la nivel global. Primul model urban al mărcii Alpine, desemnat „Mașina Anului 2025”, a înregistrat 2.327 înmatriculări în Franța.
Pe segmentul coupé sport cu două locuri, Alpine își confirmă poziția de lider în Europa, cu 1.181 unități A110 înmatriculate (46 % cotă de piață).
În 2025, marca va ajunge la aproape 200 de Alpine Stores, odată cu deschiderea, în această vară, a unui punct de vânzare în Irlanda.
Vezi și:
[1] În afara Europei
[2] Perimetrul ACEA
[3]&4 Pentru mărcile Renault și Dacia (autoturisme) în Franța, Germania, Spania, Italia și Marea Britanie.
5 HEV, PHEV & EV; Piața VP din Europa