Antreprenorii turci Mapa-Cengiz lucrează la mai multe viaducte de pe traseul secțiunii 2 Boiţa – Cornetu de pe Autostrada Sibiu – Pitești, lot care trebuie finalizat în 2028, arată directorul general al Companiei de Drumuri Cristian Pistol, care a publicat imagini cu stadiul lucrărilor.

„Antreprenorii turci (Mapa-Cengiz) lucrează acum la mai multe viaducte de pe traseu. În ultimele zile au fost instalate 36 de grinzi pe trei deschideri ale viaductului 1 in zona kilometrul 13. Se lucrează și la elevațiile pilelelor pe care se va sprijini deschiderea principală în lungime de 140 m. Pentru viaductul 2, km 14, localitatea Boita, se execută piloții forați. La viaductul 5, tot în zona localității Boita, constructorii se apropie de finalizarea excavațiilor pentru fundația directă a pilei 2. Urmează armarea radierelor. Una din pile va avea o înălțime de 40 m, iar suprastructura metalică a tablierului, sprijinită pe această pilă, va fi montată prin lansare din ambele capete ale viaductului 5”, a transmis Cristian Pistol.

Săptămâna trecută, Ministerul Transporturilor a emis autorizaţia de construire pentru prima etapă a lucrărilor la tunelul Robeşti de pe secţiunea 2 (Boiţa – Cornetu) a autostrăzii Sibiu-Piteşti în lungime de 900 metri.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Constructorii turci (Mapa – Cenghiz) au în șantier mobilizați 106 muncitori și 62 de utilaje, spunea în urmă cu două săptămâni Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

„La viaductul 1, stadiul fizic este de 51,83%. Acesta are o lungime de 650 m și se lucrează la pile și elevații. La viaductul 2, în lungime de 204 metri, se execută foraje pentru piloți.De asemenea, la viaductele 3, 4 și 5 se lucrează la platforme și drumuri de acces. Stadiul fizic care se înregistrează în momentul de față pe întregul șantier este de 5,02%.

Încă din această primăvară, constructorii turci au început transportul primelor grinzi realizate în propria fabrică de agregate pentru execuția viaductului de la Boița.”, precizează CNAIR.

Pentru toate structurile de pe această secțiune sunt necesare 1059 de grinzi de beton cu lungimi cuprinse între 32,3 și 40 m.

De asemenea, pe secțiunea 2 (Boița – Cornetu), în lungime de 31,33 km vor fi executate 48 de poduri, pasaje și viaducte, potrivit CNAIR.

La finele lunii mai, Asociația Pro Infrastructură spunea că Asocierea Mapa-Cengiz are încă un ritm total nesatisfăcător pe Lotul 2 Boița – Cornetu (31,33 km) de pe Autostrada Sibiu – Pitești.

Asociația susținea că antreprenorii au multe întârzieri de recuperat și există și elemente de birocrație care vor adăuga problemelor pe acest lot, alături de dificultățile date de lucrări care se derulează aproape de traficul rutier și feroviar, așa că „nu sunt șanse să fie totul gata în 4 ani”.

 „Mai curând în vreo 7, optimist vorbind. Și va fi nevoie de mult mai mulți oameni în teren. Sunt 7 tuneluri, 48 de poduri (din care 5 traversări ale Oltului), un ecoduct-mamut la Lazaret, consolidări de versant fără număr și, pentru cunoscători, de vreo 10 ori (fără exagerare) volumul șantierului din celebrul deal al liliecilor de la Șoimuș în materie de terasamente de pământ armat”, arăta asociația.

API mai transmite că dificultatea este crescută semnificativ și din cauza lucrărilor lipite sau foarte apropiate de DN7 și calea ferată. „Este risc major de incidente dacă traficul pe DN7 nu este restricționat sau chiar închis, așa cum v-am spus vara trecută că se va întâmpla”, mai spunea Asociația.

Pe contul de YouTube al unui pasionat de infrastructură, Ioan Adrian Gica, au fost postate joi dimineață imagini de pe acest șantier însoțite de următorul mesaj: “Bună dimineața tuturor pasionaților de infrastructură! Marți 15.07.2025 am filmat și pe lotul 2 al autostrazii Sibiu Pitești la viitorul Tunel Robesti, acolo unde au fost demarate activitățile de armare și betonare a portalului sudic, se fac pregătiri și la portalul nordic acolo unde printre picături o echipă de fierari lucrau. Cei de la Mapa așteaptă încă emiterea Autorizatiei de Construire pentru acest tunel.”

Lotul 2 Boița – Cornetu (31 km) este construit de asocierea de constructori din Turcia Mapa-Cengiz. Contractul pentru construcţia secţiunii 2 are o valoare de 4,25 miliarde lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport 2021-2027. Termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor este decembrie 2028.