Compania americană de tehnologie Alphabet, proprietarul motorului de căutare Google, a ajuns la venituri de 96,43 miliarde dolari pentru al doilea trimestru din 2025, ajungând să depășească estimările inițiale de 94 miliarde de dolari, potrivit CNBC.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Rezultatele companiei vs. estimările analiștilor
- Venituri: 96,43 miliarde dolari vs. 94 miliarde dolari așteptate;
- Câștig pe acțiune: 2,31 dolari vs. 2,18 dolari așteptați;
- Venituri din publicitate YouTube: 9,8 miliarde dolari vs. 9,56 miliarde dolari, conform StreetAccount;
- Venituri Google Cloud: 13,62 miliarde dolari vs. 13,11 miliarde dolari;
- Costuri de achiziție trafic (TAC): 14,71 miliarde dolari vs. 14,18 miliarde dolari.
Veniturile totale ale companiei au crescut cu 14% față de anul anterior, peste estimarea Wall Street de 10,9%, însă Alphabet va cheltui mai mult pe inteligență artificială în 2025 decât anticipase inițial.
În februarie, compania a declarat că se aștepta să investească 75 de miliarde de dolari în cheltuieli de capital în 2025, în contextul continuării strategiei sale privind AI. Această sumă era deja peste estimarea Wall Street de 58,84 miliarde dolari la acel moment.
Compania a majorat acea cifră miercuri la 85 de miliarde de dolari, spunând că această decizie vine ca urmare a unei „cereri puternice și în creștere pentru produsele și serviciile noastre Cloud”. Compania se așteaptă să își crească și mai mult cheltuielile de capital în 2026, a spus șefa financiară a Alphabet, Anat Ashkenazi, în cadrul unei conferințe privind rezultatele.
Compania a raportat venituri de 13,62 miliarde dolari pentru divizia de cloud computing, fiind o creștere de 32%, față de anul trecut. Săptămâna trecută, OpenAI a anunțat că intenționează să folosească infrastructura de cloud a Google pentru popularul său serviciu ChatGPT.
„Suntem foarte entuziasmați să colaborăm cu ei”, spune Directorul general al Alphabet, Sundar Pichai.
Diviziile de căutare și publicitate ale companiei au continuat să înregistreze creșteri în al doilea trimestru, în ciuda intensificării competiției în domeniul AI. Divizia de căutare a adus 54,19 miliarde dolari în trimestru, iar veniturile din publicitate au crescut la 71,34 miliarde dolari, în creștere cu aproximativ 10,4% față de 64,61 miliarde dolari anul anterior.
Compania a declarat că segmentul său „Other Bets”, care include unitatea de mașini autonome Waymo și unitatea de științe ale vieții Verily, a generat venituri de 373 milioane dolari, în creștere față de rezultatul de 365 milioane dolari avut în urmă cu un an. „Other Bets” a raportat o pierdere de 1,25 miliarde dolari, față de 1,13 miliarde dolari în anul precedent.
AI Overviews, produsul de căutare AI al Google care rezumă rezultatele căutării, are acum peste două miliarde de utilizatori lunari în peste 200 de țări și teritorii, a spus Pichai. Este o creștere față de 1,5 miliarde de utilizatori lunari în trimestrul trecut. Aplicația Gemini, care include chatbotul AI al companiei, are acum peste 450 de milioane de utilizatori activi lunar.
Google a atras atenția în „războiul” pentru talentele AI, anunțând la începutul lunii iulie că îl va aduce în echipă pe CEO-ul Windsurf, Varun Mohan, și alți cercetători de top de la startupul AI de programare, ca parte a unei tranzacții de 2,4 miliarde dolari care include și licențierea tehnologiei companiei.
Cheltuielile operaționale totale au crescut cu 20% până la 26,1 miliarde dolari, a spus Ashkenazi. Principalul motor al creșterii a fost reprezentat de cheltuielile legale și alte probleme, inclusiv o taxă de 1,4 miliarde dolari legată de o înțelegere, a precizat ea în timpul conferinței de câștiguri de miercuri. Procurorul general al Texasului, Ken Paxton, a anunțat în mai o înțelegere de 1,37 miliarde dolari cu Google, legată de un proces privind drepturile de confidențialitate a datelor inițiat în 2022.
Ashkenazi a spus că veniturile Alphabet pentru al treilea trimestru „ar putea beneficia de un vânt favorabil” din mai multe motive. Printre acestea se numără și un impact negativ asupra publicității, care a beneficiat de „cheltuieli puternice legate de alegerile din SUA” de la finalul lui 2024, în special pe YouTube, a spus ea.