Unul din doi tineri din România vrea să înceapă un business, însă nu știe cum să pornească și îi lipsește educația de business

tanar, tineri, angajati, mileniali Sursa foto: Annie Spratt / Unsplash

Unul din doi tineri din România spune că vrea să înceapă un business și tot unul din doi reprezentați ai generației Z declară că nu știe cum să înceapă și că îi lipsește educația de business, arată studiul Insights PulseZ realizat în 2021. Mai mult, 55% dintre tineri declară că au abilitățile necesare pentru a începe un business. Totuși, 42% dintre aceștia spun că le lipsește un partener cu care să înceapă și tot 42% spun că le este frică să eșueze.

Ce le lipsește tinerilor pentru a fi antreprenori?

În cadrul aceluiași studiu, axat pe tinerii între 16-24 de ani și reprezentativ la nivel național, 53% spun că le lipsește educația de business necesară. Nevoile declarate ale tinerilor sunt:

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
  • 74% se confruntă cu lipsa finanțării pentru afacerea lor;
  • 59% afirmă că nu au mentori care să îi ghideze;
  • 55% au nevoie de alți antreprenori cu care sa se înconjoare.

Cum îi putem pregăti mai bine pe tineri pentru antreprenoriat?

Unul din doi reprezentați ai generației Z declară că nu știu cum să înceapă și că le lipsește educația de business. 42% dintre aceștia spun că le lipsește un partener cu care să înceapă și tot 42% spun că le este frică să eșueze.

Antreprenorii cu experiență din România susțin că este importantă, în acest context, expunerea tinerilor către modele de antreprenori care transmit un mesaj autentic legat de care sunt riscurile în business, importanța eșecului, care a fost parcursul lor până au reușit să cunoască succesul și cum a arătat călătoria lor.

În acest context, „Vreau să fiu antreprenor”, un program național parte a Romanian Business Leaders (RBL), care promovează gândirea și acțiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România, organizează, pe 2 noiembrie, evenimentul „O discuție onestă despre antreprenoriat”.

Tinerii interesați să își dezvolte propriul lor business vor avea ocazia de a discuta cu o parte dintre cei mai de succes oameni de afaceri din România precum Dragoș Petrescu, Cristina Chiriac, Dragoș Anastasiu și Felix Pătrășcanu. Tinerilor vor afla ce contează cel mai mult atunci când decid să meargă pe un astfel de drum. Să aibă o idee? Să aibă un plan de business? Un mentor? Să găsească sursele de finanțare sau să mai degrabă un investitor care să le aprecieze ideea?

Antreprenorii care vor participa la eveniment și le vor împărtăși tinerilor secretele unui business de succes vor fi:

  • Dragoș Petrescu –  unul dintre cei mai importanți oameni din industria HoReCa și fondator al Grupului City Grill, cel mai mare lanț românesc de restaurante;
  • Cristina Chiriac – președintele Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin – CONAF
  • Dragoș Anastasiu – unul dintre cei mai cunoscuți oameni de afaceri români și președintele grupului Eurolines, cel mai important exit din România în industria de transporturi;
  • Felix Pătrășcanu – co-fondatorul Fan Courier, lider pe piața serviciilor de curierat din România

„Vrem să fie o discuție autentică, deschisă. Ne propunem, în primul rând, să vorbim despre provocări și, de ce nu, despre eșecurile prin care am trecut inclusiv noi, antreprenorii de succes. Nu suntem niște eroi de poveste, ci dimpotrivă suntem oameni de afaceri care au avut parte de tot felul de provocări dificile,  de eșecuri, dar asta nu ne-a descurajat, ci, culmea, ne-a motivat să mergem mai departe. Și pentru că cel mai recent studiu PulseZ arată faptul că mulți dintre tineri visează să aibă propria lor afacere, cred că este foarte important ca toți cei care au nevoie de răspunsuri la unele întrebări să le afle chiar de la noi”,  a declarat Dragoș Petrescu, Președintele Romanian Business Leaders și lider de proiect „Vreau să fiu Antreprenor și Insights”.

„România este încă pe ultimele locuri în clasamentul țărilor europene cu companii active la 1.000 de locuitori. Avem foarte mulți tineri care își doresc să fie antreprenori, însă foarte puțini sunt cei care fac pasul, deși perioada pe care o traversăm este cea mai potrivită pentru a începe o afacere. Astăzi, mai mult decât oricând, resursele necesare pentru începerea unei afaceri sunt la îndemână. Barierele de intrare s-au redus foarte mult, banii au costuri mici, totul se închiriază, totul e disponibil online și în aplicația de pe mobil, chiar și contabilul unei firme. Este nevoie de o idee și de dorința tinerilor antreprenori de a se implica zi de zi pentru succesul ideii lor. În egală măsură, este nevoie de povești de succes diverse și de îndrumare”, afirmă Daniel Mateescu, CEO al companiei de tehnologie specializată în servicii online de contabilitate Keez.

„Vreau să fiu Antreprenor” (VSFA) este un program național, lansat în 2013, parte a organizației Romanian Business Leaders (RBL), care promovează gândirea și acțiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România.

În prezent, VSFA numără 10 comunități locale de antreprenori, care creează și implementează proiecte de impact pentru aproximativ 32.000 de tineri. Peste 250 de conferințe au fost organizate în întreaga țară sub umbrela VSFA.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: