Compania de transport Uber, cunoscută pentru aplicația sa de ride-hailing, lansează un nou serviciu de trenuri între Marea Britanie, Franța și Belgia. Uber Trains își propune să opereze 10 trenuri de mare viteză de la Londra către Paris, Lille și Bruxelles, folosind Tunelul Canalului, potrivit The Connexion.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Trenurile vor pleca din stația Stratford International din estul Londrei și se așteaptă să se concentreze, la început, pe ruta Londra–Paris. Pasagerii ar putea rezerva bilete prin aplicația Uber
Uber va colabora cu startup-ul Gemini Trains pentru a lansa noul serviciu, care ar putea fi operațional din 2029, sub rezerva obținerii permiselor necesare.
Eurostar a deținut de mult timp monopolul trenurilor care traversează Canalul. Mai multe companii care deservesc ruta ar putea însemna o reducere a prețurilor biletelor, iar Gemini a vorbit despre oferirea unor costuri de călătorie mai reduse, iar Eurostar ar putea fi forțată să își schimbe politica de prețuri pentru a concura cu noii rivali.
„Credem că o cultură de servicii orientată fără rezerve către client, combinată cu tarife avantajoase și oferte cu adevărat inovatoare, va ajuta la reînvierea călătoriilor pe calea ferată”, a scris compania Gemini pe site-ul său.
Aceasta a declarat că, deși concurența pe calea ferată se extinde semnificativ în întreaga Europă, pe ruta Tunelului Canalului rămâne o singură opțiune pentru clienți.
„Credem că există o oportunitate semnificativă pentru un operator dinamic și inovator care să ofere locuri mixte economy și business la un preț competitiv față de Eurostar”, potrivit sursei citate.
Eurostar s-a confruntat de mult timp cu plângeri legate de prețurile ridicate și de întârzieri și anulări constante. În august, cel mai ieftin bilet dus pentru a doua zi costa 190 de lire. Un studiu realizat în decembrie 2024 de grupul european Transport & Environment a desemnat Eurostar drept cea mai slabă companie feroviară din Europa.
Uber Trains nu este singura companie care va concura cu Eurostar. La începutul acestui an, Virgin Trains a primit permisiunea de la operatorul feroviar britanic (Office of Rail and Road) pentru a utiliza depoul de întreținere Eurostar Temple Mills din nord-estul Londrei.
Virgin a declarat că decizia va „debloca concurența pe ruta prin Canal în beneficiul tuturor pasagerilor”. Virgin, precum și un alt potențial concurent, compania feroviară de stat italiană FS Italiane Group, vizează de asemenea anul 2029 ca posibilă dată de începere pentru noile lor servicii.