Compania IULIUS a demarat prima etapă a unui amplu proiect de reamenajare şi modernizare a ansamblului mixed-use Palas Iași, după un concept realizat, în premieră pentru România, de Foster + Partners, care va revitaliza centrul oraşului: mai mult verde, concepte de retail inovatoare, experiențe noi, în armonie cu diversitatea culturală și istorică a zonei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Palas Iași este unul dintre cele mai performante proiecte mixed-use din țară, anul trecut depăşind 22,2 milioane de vizite. Reamenajarea este estimată la 80 de milioane de euro, ceea ce va ridica investiția realizată de IULIUS în centrul Iașului la peste 520 de milioane de euro. Suprafața totală de retail va ajunge la 80.000 mp închiriabili.

Palas Iași (6)

Palas Iași (2)

Palas Iași (1)

Palas Iași (7)

Transformarea Palas vizează optimizarea spațiilor existente şi amenajarea de noi zone dedicate shoppingului. Acest proces nu presupune construirea de noi clădiri.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Prima etapă vizează esplanada Teatrului pentru Copii și Tineret „Luceafărul”, unul dintre punctele de acces în Palas. Lucrările vor începe cu cercetarea arheologică a perimetrului, dată fiind poziţionarea Palas în centrul istoric al oraşului. În această fază sunt prevăzute intervenții sub esplanadă, unde vor fi amenajate spații suplimentare de retail, conectate direct cu mall-ul, precum și noi locuri de parcare. La final, esplanada va fi transformată într-un spațiu mai verde, ce va include zone de relaxare, restaurante și terase, un amfiteatru urban în aer liber, precum și facilități pentru familii.

„Începem cu entuziasm remodelarea Palasului, un proiect care duce regenerarea urbană la nivelul următor datorită viziunii inovatoare, sustenabile pe care o propune echipa de arhitecți ai Foster + Partners. Rezultatul va fi spectaculos și va reflecta atașamentul special al IULIUS față de Iași: o experiență urbană revitalizată, un Palas mai verde și mai bine conectat cu orașul și mai atractiv pentru comunitate, cu multiple opţiuni de shopping şi timp liber. Am gândit acest proces în etape pentru a reduce la minimum impactul asupra vizitatorilor și a activității ansamblului”, a spus Raluca Munteanu, Director de Dezvoltare IULIUS.

Esplanada Teatrului Luceafarul, Palas Iași
Esplanada Teatrului Luceafarul
Esplanada Teatrului Luceafarul, Palas Iași
Esplanada Teatrului Luceafarul

Remodelarea ansamblului reflectă preocuparea IULIUS de a consolida relevanța proiectului flagship din portofoliul său și este, în același timp, răspunsul la interesul crescut al retailerilor internaționali de a fi prezenți sau de a-și extinde prezența în Palas. Vor fi extinderi de magazine și noi formate flagship store implementate pentru ancorele principale actuale, branduri în premieră regională, din fashion, department store, bijuterii, sport, cosmetice, spații de joacă pentru copii și centre de distracție pentru toate vârstele, precum şi concepte noi de food & beverage.

Anul acesta au avut loc intrări de branduri și extinderi ale unor magazine existente, precum: FURLA (primul magazin din afara Capitalei), JD Sports, Nike, BUZZ, Crocs, LEGO®, Levi’s, Stay Fit Gym, Gioelia, Hervis Sports. Alte nume așteptate de clienţi urmează să deschidă magazine în viitorul apropiat, printre care: retailerul irlandez Primark, Sport Guru, Sport Vision şi All Mountain – unicul importator și distribuitor oficial în România al brandurilor The North Face şi Patagonia.

Dezvoltarea Palas va continua prin intervenții arhitecturale care vor pune în valoare conexiunea cu Palatul Culturii, printr-un design verde. Atriumul, zona centrală a clădirii de retail, va avea suprafețe vitrate generoase pentru mai multă lumină naturală și pentru a oferi o perspectivă spectaculoasă asupra Palatului Culturii.

Grădina Palas va fi reamenajată și va include crearea unor noi trasee de promenadă, jocuri de apă în cascade şi zone de relaxare şi activități în aer liber. Centrul de conferințe Congress Hall va fi relocat într-un spațiu nou, cu panoramă spre Palatul Culturii, și va include 4 săli cu o capacitate de 1.000 de locuri și facilități ultramoderne.

„Preocuparea constantă a IULIUS, care a propus în premieră în România concepte de regenerare urbană la Iași și Timișoara, este să creeze proiecte care răspund nevoilor concrete ale orașelor, generează dezvoltare economică și contribuie la o calitate mai bună a vieții. Dezvoltarea Palas care demarează acum se înscrie în același efort, acela de a oferi soluții inovatoare la provocările unei societăți în continuă transformare”, transmite IULIUS.

Palas Iași (8)

Palas Iași (5)

Palas Iași (4)

Centrul de evenimente Congress Hall, Palas Iași
Centrul de evenimente Congress Hall