Poșta Română caută să își schimbe imaginea și a înregistrat deja la OSIM un logo care a stârnit o mulțime de comentarii, în special negative, pe rețelele de socializare. Potrivit unui anunț din SICAP, Compania Națională Poșta Română ar fi plătit circa 48.000 de euro pe rebranding. Imaginea de mai jos este cea care se regăsește pe site-ul OSIM.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Informația a apărut mai întâi pe rețelele de socializare, precum Reddit sau Facebook, și a fost comentată de specialiștii în comunicare și publicitate, după cum notează IQAds.
Iată câteva dintre reacții:
În acest context, Poșta Română a reacționat printr-un comunicat.
“Față de informațiile și imaginile apărute recent în spațiul public, Compania Națională “Poșta Română” face următoarele precizări:
- Compania Națională ,,Poșta Română”, liderul serviciilor de poștă și logistică din țară, a demarat în acest an un amplu proces de rebranding și diversificare a portofoliului de branduri, proces care ESTE ÎNCĂ ÎN DESFĂȘURARE și care marchează o nouă etapă în istoria sa de peste 163 de ani.
- Poșta Română, partenerul strategic al statului, trece printr-o transformare majoră bazată pe 3 direcții:
- Ghișeu universal – infrastructură de relație între cetățeni și companii cu instituțiile statului;
- Curierat și logistică- bază solidă de hub-uri logistice, concurent în e-commerce și last-mile;
- Servicii financiar-bancare-soluții digitale accesibile;
Strategia de rebranding presupune un pachet complex, ce include, în acord cu procesul de transformare organizațională, o nouă identitate vizuală a companiei sub umbrela unui brand principal puternic, cu o arhitectură clară, a cinci sub-branduri specializate și a unui brand endorsat.
Procesul de rebranding al Companiei Naționale “Poșta Română” este dezvoltat în colaborare cu INOVEO CONCEPT, agenție românească de consultanță în branding și design cu peste 20 de ani de experiență și un portofoliu extins de proiecte pentru branduri naționale și internaționale. Procesul include toate etapele necesare pentru construcția unui brand solid și contemporan.
La finalul acestui proces, Compania Națională “Poșta Română” va face publică noua strategie de rebranding, cu toate componentele ei, așa cum vor fi ele definite.”
La finalul lunii iunie, Poșta Română a anunțat că urma să cumpere noi uniforme personalizate pentru angajaţi cu 2,5 milioane de lei. Asta după, ce în 2023, a cheltuit pe uniforme 5 milioane de lei.
“Investiţia în imagine vine cu un beneficiu dublu: o economie totală de aproape 8 milioane de lei pentru companie, datorită unui parteneriat eficient cu o unitate protejată autorizată. În această etapă, Poşta Română a achiziţionat o serie de produse noi, în valoare totală de aproximativ 1,8 milioane de lei: veste, eşarfe, pantaloni cu pieptar, jachete personalizate.”

Sursa foto: Facebook/ Compania Naţională Poşta Română
“Acestora li se adaugă o comandă nouă de tricouri polo personalizate şi cămăşi cu mânecă lungă, în valoare de 700.000 de lei, ceea ce duce valoarea totală a noii achiziţii vestimentare la 2,5 milioane de lei.”

“Această investiţie vine în completarea primei achiziţii importante realizate în anul 2023, când Poşta Română a alocat 5 milioane de lei pentru dotarea angajaţilor cu uniforme complete şi de calitate – prima astfel de achiziţie din ultimii 15 ani. Atunci au fost livrate peste 39.000 de articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte, inclusiv geci, pantaloni, cămăşi, tricouri, hanorace şi bocanci”, se arată într-un comunicat de presă al Poştei Române, transmis Agerpres.

Potrivit operatorului naţional de servicii poştale, întrucât contractul a fost atribuit unui agent economic autorizat ca unitate protejată, întreaga sumă de bani cu care Poşta Română a achiziţionat uniformele se deduce din fondul de handicap pe care compania îl datorează şi îl achită lunar către bugetul de stat.
