Progresul fizic pe Lotul 3 Pietroasele – Buzău, parte a tronsonului Ploiești – Buzău al Autostrăzii Moldova A7, a ajuns la 81%, iar deschiderea este prognozată până la finalul anului, a anunțat marți secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Construcția acestui lot a început în primăvara anului 2024, iar lucrările avansează într-un ritm bun atât la corpul autostrăzii, cât și la structuri, astfel că proiectul este în graficul contractat, afirmă Scrioșteanu.

Potrivit lui, pe acest sector de autostradă progresul fizic al lucrărilor a ajuns la aproximativ 81%, iar lucrările aflate în desfășurare sunt următoarele:

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
  • Lucrări la corpul autostrăzii și lucrări adiacente:
    • Se lucrează la umpluturi cu pământ – realizate ~1.632.000 mc, reprezentând 98% din volumul total.
    • Se lucrează la fundația de balast – realizate ~357.000 mc, adică 98% din volumul total.
    • Se continuă așternerea asfaltului: fundație cu balast stabilizat ~288.000 tone (95%), strat de bază mixtură AB31.5 ~130.000 tone (94%), strat de legătură binder BAD22.4 ~64.500 tone (91%), strat de uzură MAS16 ~35.000 tone (69%).
    • Se montează parapetul metalic, median și marginal – 23,8 km instalați, adică aproximativ 50% din total.
    • Se aplică marcaje rutiere – aproximativ 72 km de marcaj liniar, reprezentând 26% din total.
    • Se montează indicatoare rutiere – realizate 30% din total.
    • Toate cele 35 de podețe, atât pe aliniamentul autostrăzii, cât și pe drumurile adiacente, au fost finalizate integral.
    • Se continuă execuția dispozitivelor de scurgere a apelor (șanțuri de beton adiacente autostrăzii) – 85% realizate.
    • Se montează panouri fonoabsorbante – 91% finalizate.
    • Se continuă montarea gardurilor de protecție – 67% realizate.
    • La nodul rutier Spătaru (intersecția cu DN2/E85) se lucrează la finalizarea bretelelor, astfel încât în următoarele săptămâni traficul dintre Spătaru și Buzău să fie deviat pe acestea.
    • La nodul rutier Buzău Est, bretelele au fost finalizate și sunt funcționale, asigurând intrarea și ieșirea pe tronsonul de autostradă Buzău – Focșani.
    • Lucrările progresează bine la Centrul de Întreținere și Control (CIC), precum și la cele 2 spații de servicii și parcare de scurtă durată.
  • Lucrări la cele 7 structuri principale (poduri, pasaje):
    • A fost finalizat și deschis traficului pasajul pe DJ203D peste autostradă (km 57+850).
    • Astăzi, 22 septembrie, se finalizează și se deschide circulația pe pasajul DN2B peste autostradă (km 55+168).
    • Au fost finalizate pasajele pe drum agricol peste autostradă la km 51+480 și km 60+258, iar cel de la km 55+168 este în curs de finalizare.
    • Pasajul superior peste CF triaj și DN2B avansează bine: pe deschiderea dinspre Ploiești se execută lucrări de asfaltare, iar pe cea dinspre Focșani se aplică hidroizolația. Ultimele elemente ale tablierului metalic aferent deschiderii centrale peste calea ferată sunt în curs de sudare, urmând ca în câteva zile să înceapă montarea predalelor.
    • La pasajul DN2/E85 peste autostradă a fost turnată placa de beton aferentă sensului de deplasare Spătaru → Buzău, iar pe celălalt sens se montează predalele.

Personalul mobilizat pe șantier este de aproximativ 460 de persoane.

Luni, imagini publicate de pasionații de infrastructură arătau că constructorii „au desființat descărcarea provizorie în sensul giratoriu de lângă podul DN2, peste autostradă. E clar că s-au săturat să aștepte deschiderea lotului 2.” Alții cred că desființarea acestei descărcări provizorii poate fi un semn că va fi deschis în curând și lotul 2 Mizil – Pietroasele.

Circulația pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău ar putea fi deschisă la sfârșitul lunii septembrie, estima acum o lună secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

El a explicat că mai trebuie făcute câteva lucrări de consolidare înainte ca secțiunea ajunsă la un stadiu fizic de 99% să fie deschisă circulației.

Astfel, a spus secretarul de stat, în decembrie anul trecut, deschiderea traficului pe Lotul 2 a fost amânată din cauza unor probleme tehnice descoperite la mai multe pasaje și poduri.

“Facem tot posibilul ca până la sfârșitul lunii septembrie să se poată deschide traficul pe Lotul 2 al Autostrăzii Ploiești – Buzău.”, a conchis secretarul de stat.

Antreprenor: Asocierea Nurol Inșaat Ve Ticaret Anonim Șirketi – Makyol Inșaat Sanayi Turizm Ve Ticaret Anonim Șirketi

Durata contractului: 20 de luni

Valoarea contractului: 1.093.470.823 lei (fără TVA)

Sursa de finanțare: Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). 

Ploiești – Buzău

Stadiu: Parțial deschis, diferența în execuție, notează site-ul 130km.ro.

Lungime: 63,25 km

Termen de deschidere: Decembrie 2024 pentru lotul 1, 2025 pentru loturile 2 și 3

Această secțiune este împărțită în trei loturi, astfel:

  • Lotul 1 Dumbrava (A3) – Mizil, 21,00 km. Câștigător desemnat în aprilie 2022: Asocierea Impressa Pizzarotti & C SPA – Pizzarotti SA – Retter Project Management SRL. Preț: 1.468.550.055,22 lei fără TVA, durata de execuție 20 de luni. Contract semnat în iunie 2022. Deschis în decembrie 2024.
  • Lotul 2 Mizil – Pietroasele, 28,35 km. Câștigător desemnat în februarie 2022: Asocierea Coni SRL – Trace Group. Preț: 1,25 miliarde lei fără TVA, durata execuție: 20 luni. Contract semnat în iunie 2022. Termen de deschidere: 2025.
  • Lotul 3 Pietroasele – Buzău, 13,90 km. Câștigător desemnat în octombrie 2023: Asocierea Nurol İnşaat Ve Ticaret A.Ş. (lider) – Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.Ş. Preț: 1,09 miliarde lei (fără TVA). Durata execuție: 20 luni. Contract semnat în noiembrie 2023. Termen de deschidere: 2025.