La conferința Railway Days 2025 din București, Daniel Apostolache, director general al Carpatica Feroviar România S.A., a prezentat planurile companiei de a captura aproximativ 30% din piața de transport feroviar de marfă din România, poziționând-o ca noul operator de stat al țării, menit să succeadă CFR Marfă, scrie Railway Pro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Apostolache a declarat că Societatea Carpatica Feroviar s-a născut „din pasiune, experiență și responsabilitate” și a fost concepută pentru a aduce disciplină și performanță într-o industrie care trece prin schimbări structurale. „Nu ne propunem doar să transportăm mărfuri, ci să stabilim noi standarde de transparență, durabilitate și încredere”, a declarat el delegaților.

Un nou model pentru operațiunile de transport de marfă de stat

Apostolache a subliniat obiectivul Carpatica de a deveni un operator modern, competitiv și durabil, care să poată recâștiga încrederea partenerilor logistici și să contribuie la competitivitatea economică a României. Compania își începe activitatea cu o flotă de 200 de locomotive și 6.450 de vagoane, toate înregistrate în Registrul Național al Vehiculelor și autorizate pentru a circula pe rețeaua feroviară națională.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Întreținerea va fi asigurată prin șapte depouri de locomotive – în Buzău, Simeria, Craiova, Oradea, Pașcani și Dej – și mai multe unități de reparații vagoane în Barboși, Ghighiu, Roșiori, Simeria și Palas, asigurând o acoperire operațională completă.

Apostolache a subliniat că Carpatica va deservi toți operatorii și transportatorii de marfă „în mod echitabil și transparent”, consolidându-și reputația atât ca activ național, cât și ca partener comercial de încredere.

O parte esențială a strategiei companiei se va concentra pe restabilirea încrederii forței de muncă și atragerea de noi talente. „Într-o industrie care necesită disciplină și expertiză, recrutăm performanță și formăm viitorul”, a spus Apostolache, menționând că Carpatica dezvoltă o echipă multidisciplinară care reunește ingineri, specialiști IT și profesioniști în logistică.

“Carpatica Feroviar România, ca o societate, este singura societate înființată după Revoluție cu capital integral de stat. Este societatea strategică a statului român, este societatea care vine să dea speranță și încredere poporului român că va avea în ce să-și transporte în siguranță grânele, produsele petroliere, cele patru industrii strategice considerate de statul român, aprobate de Comisia Europeană. (…) Astăzi pot anunța în premieră că, după șapte luni, am pregătit minuțios tot ce înseamnă partea de autorizări, tot ce înseamnă licențiere ca să putem starta procesul de transport. Astăzi lansăm și anunțăm în premieră în această conferință că vom da drumul procesului de recrutare personal în care toți profesioniștii din industrie sunt bineveniți pe site-ul Carpatica Feroviar România. De astăzi, va fi posibil ca să se încarce aplicații pentru toate posturile”, a afirmat Apostolache, citat de Agerpres.

Apostolache a concluzionat că Societatea Carpatica Feroviar reprezintă o ruptură față de trecut, urmărind să readucă transportul de marfă din România la locul care i se cuvine în rețelele logistice europene.

„Nu promitem miracole”, a spus el. „Promitem disciplină, transparență și performanță – și un nou început pentru transportul feroviar de marfă din România”.