Gigantul Nestle va disponibiliza 16.000 de angajați la nivel mondial, în încercarea de a crește volumul vânzărilor, a declarat joi noul CEO Philipp Navratil, potrivit Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Cea mai mare companie de produse alimentare ambalate din lume a raportat joi o creștere a vânzărilor peste așteptări, datorită creșterii prețurilor la cafea și produse de cofetărie.
Navratil, fostul șef al Nespresso, l-a înlocuit pe Laurent Freixe, care a fost concediat în septembrie din funcția de director executiv din cauza unei relații nedivulgate cu un subordonat direct.
Nestle a traversat o perioadă fără precedent de turbulențe manageriale, președintele Paul Bulcke demisionând înainte de termen pentru a-i lăsa locul fostului șef al Inditex, Pablo Isla, două săptămâni mai târziu.
O creștere de 1,5% a creșterii interne reale (RIG) – o măsură a volumului vânzărilor – în al treilea trimestru, cu mult peste așteptările analiștilor de o creștere de 0,3%, i-ar putea oferi lui Navratil un răgaz, în timp ce acesta încearcă să-și lase amprenta după promovarea sa bruscă.
Pe măsură ce Nestle încearcă să devină mai eficientă, Navratil a declarat că vor fi eliminate 12.000 de locuri de muncă pentru angajații cu funcții administrative, pe lângă o reducere suplimentară de 4.000 de angajați, ca parte a inițiativelor în curs de desfășurare în domeniul producției și al lanțului de aprovizionare. Nestle are aproximativ 277.000 de angajați în întreaga lume.
Producătorul elvețian de batoane de ciocolată KitKat, cafea Nespresso și condimente Maggi se luptă să relanseze creșterea vânzărilor și să oprească scăderea abruptă a prețului acțiunilor, pe fondul creșterii costurilor și a nivelului datoriei, în contextul presiunii crescânde din partea investitorilor.
Navratil a declarat că stimularea creșterii economice conduse de RIG este prioritatea principală a Nestlé și că va crește ținta de reducere a costurilor de la 2,5 miliarde de franci elvețieni la 3 miliarde de franci elvețieni până la sfârșitul anului 2027.
„Promovăm o cultură care adoptă o mentalitate orientată spre performanță, care nu acceptă pierderea cotei de piață și în care câștigul este recompensat”, a declarat Navratil într-un comunicat. „Lumea se schimbă, iar Nestlé trebuie să se schimbe mai repede.”