Luni, 10 noiembrie, a fost străpunsă și o nouă galerie pe lotul Margina – Holdea, parte din Autostrada A1 Lugoj – Deva, anunță ministrul Transporturilor Ciprian Șerban și directorul general al Companiei de Drumuri, Cristian Pistol.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Astfel, a fost finalizată străpungerea galeriei Tunelului 1, pe sensul de deplasare Lugoj – Deva (calea 1), după ce, la sfârșitul lunii iulie, s-a realizat și străpungerea galeriei de pe calea 2 (sensul Deva – Lugoj).
Forajele pentru aceste galerii au fost realizate prin metoda austriacă, un proces tehnic de înaltă precizie. La întregul tunel continuă lucrările de excavare, căptușeală, armare, cofrare, betonare fundație radier, potrivit lui Cristian Pistol.
Stadiul fizic pe întregul șantier (9,13 km) este de 44%, iar lucrările se concentrează pe finalizarea a două secțiuni importante: Tunelul 2 și Tunelul Cut&Cover.
La Tunelul 2, la galeria dreaptă s-au forat 445 metri din 1.985 metri, iar la galeria stângă s-au forat 447 metri din 1.825 metri.
La Tunelul Cut&Cover, la galeria dreaptă s-au forat 143 metri din 302 metri, iar la galeria stângă s-au forat 219 metri din 228 metri.
Peste 750 de muncitori și 200 de utilaje sunt mobilizați în continuare pentru a asigura finalizarea lucrărilor în termenul stabilit.
Ministrul Transporturilor susține însă că, pentru a respecta termenele limită, asocierea de constructori români și bosniaci (UMB – Euro Asfalt) trebuie să accelereze ritmul de lucru.
Potrivit lui, anul viitor, această secțiune trebuie finalizată pentru a putea circula neîntrerupt pe autostradă, de la Boița la Nădlac, pe o distanță de ~360 km.
Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Margina – Holdea are o valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR.
Date tehnice tuneluri A1 Lugoj – Deva:
Pe Autostrada A1 Lugoj – Deva, secțiunea Margina (jud. Timiș) – Holdea (jud. Hunedoara) este proiectat cel mai lung tunel contractat din România: pe firul I, tunelul unidirecțional cu o lungime de 1985 metri (km. 53 +600 – km. 55+585) respectiv tunelul de 1825 metri lungime fir II (km. 53 +580- km. 55 +480) potrivit documentației tehnice pe care a consultat-o Economedia. Tunelul Curtea de Argeș pe care îl construiește PORR pe Lotul 4 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești are o lungime de 1350 metri (total 2700 metri ambele fire, dar complet forat), tunelul Poiana de pe lotul 3 pe care îl va începe WeBuild anul acesta și cu TBM are 1700 metri, iar cel de pe Lotul Meseș al Autostrăzii Transilvania are peste 2 kilometri, contractul fiind semnat cu turcii de la Makyol.
Practic, pe lotul Margina – Holdea sunt proiectate două tuneluri: cel scurt, de 415 metri pe Firul I respectiv 367 metri fir II și cel lung de (1985/1825 metri). Însă, spre deosebire de Tunelul Curtea de Argeș de pe A1, tunelurile lungi UMB au și un segment central unde nu vor fi forate cu tehnologie NATM (noua tehnologie din Austria), ci cu câte o secțiune tip cut&cover care va permite intrarea în tuneluri de la capete cu câte patru seturi de utilaje deja cumpărate.

Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu