Tronsonul Poarta Sălajului – Nădășelu de pe Autostrada Transilvania, scos anterior din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), va fi transferat pe Programul Transporturi, a anunțat secretarul de stat Horațiu Cosma, care a precizat că peste 300 de milioane de lei vor intra în conturile constructorilor săptămâna aceasta.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Autostrada Transilvania Zalău–Cluj merge înainte! Constructorii vor primi peste 300 de milioane de lei, fonduri care vor asigura continuarea lucrărilor într-un ritm susținut. La Ministerul Transporturilor nu abandonăm niciun proiect important pentru România! După decizia de scoatere din PNRR a tronsonului Poarta Sălajului – Nădășelu, am depus un efort comun, alături de premierul Ilie Bolojan și miniștrii Ciprian Șerban, Dragoș Pîslaru și Alexandru Nazare, pentru a găsi soluția care să garanteze continuarea investiției. Am reușit! Tronsonul de autostradă va fi transferat pe Programul Transporturi (fondurile europene de coeziune), ceea ce înseamnă finanțare sigură și lucrări fără întreruperi”, a transmis Horațiu Cosma.
Potrivit lui, ministerul Finanțelor a validat deja plata facturilor pentru lucrările executate, iar peste 300 de milioane de lei vor intra în conturile constructorilor la începutul acestei săptămâni.
„Astfel, șantierele vor continua într-un ritm foarte bun iar sălăjenii vor circula din 2026 pe 42 de kilometri noi de autostradă care vor lega Zalăul de Cluj-Napoca și, mai departe, de întreaga țară. Tot în 2026 vom circula pe Autostrada Transilvania de la Nușfalău până la Oradea și mai departe în toată Europa, transformând după mulți ani de așteptare un vis în realitate!”, a conchis Cosma.
Loturile Nădășelu – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului de pe Autostrada A3 Transilvania au o lungime totală de 42 de kilometri și sunt construite de constructorul român UMB, în timp ce turcii de la Ozaltin construiesc viaductele scoase din contractul cu UMB.
Pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului (12,2 km), UMB este la un stadiu fizic de 90%, astfel că deschiderea circulației se va face în prima parte a anului viitor, după finalizarea Nodului Românași. Acest contract a fost semnat în iunie 2020, cu ordin de începere în mai 2021.
Pe lotul Nădășelu – Zimbor (25 km), stadiul este mai avansat, însă nu poate fi deschis circulației nici în 2025 din cauza întârzierilor la viaductele de la Nădășelu și Topa Mică, unde constructor este firma turcă Ozaltin.
Astfel, acest lot include două viaducte care au fost scoase din contractul cu UMB și relicitate, câștigătorul fiind desemnat Ozaltin (Turcia), după ce zonele Nădășelu și Topa Mică au fost afectate de alunecări de teren. Stadiul fizic de construcție pe cele două viaducte de pe lotul Nădășelu – Mihăiești de pe A3 Autostrada Transilvania a trecut de 35%, anunță directorul general al CNAIR Cristian Pistol, care precizează că anul viitor se va putea circula între Zimbor și Târgu Mureș, pe o distanță de 133 km.
Aceste loturi erau finanțate din PNRR și aveau termen-limită conform jaloanelor august 2026, însă acest termen limită va fi ratat, așadar ele au fost excluse din PNRR.

Sursa foto: captură video