Tronsonul Poarta Sălajului – Nădășelu de pe Autostrada Transilvania, scos anterior din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), va fi transferat pe Programul Transporturi, a anunțat secretarul de stat Horațiu Cosma, care a precizat că peste 300 de milioane de lei vor intra în conturile constructorilor săptămâna aceasta.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Autostrada Transilvania Zalău–Cluj merge înainte! Constructorii vor primi peste 300 de milioane de lei, fonduri care vor asigura continuarea lucrărilor într-un ritm susținut. La Ministerul Transporturilor nu abandonăm niciun proiect important pentru România! După decizia de scoatere din PNRR a tronsonului Poarta Sălajului – Nădășelu, am depus un efort comun, alături de premierul Ilie Bolojan și miniștrii Ciprian Șerban, Dragoș Pîslaru și Alexandru Nazare, pentru a găsi soluția care să garanteze continuarea investiției. Am reușit! Tronsonul de autostradă va fi transferat pe Programul Transporturi (fondurile europene de coeziune), ceea ce înseamnă finanțare sigură și lucrări fără întreruperi”, a transmis Horațiu Cosma.

Potrivit lui, ministerul Finanțelor a validat deja plata facturilor pentru lucrările executate, iar peste 300 de milioane de lei vor intra în conturile constructorilor la începutul acestei săptămâni.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

„Astfel, șantierele vor continua într-un ritm foarte bun iar sălăjenii vor circula din 2026 pe 42 de kilometri noi de autostradă care vor lega Zalăul de Cluj-Napoca și, mai departe, de întreaga țară. Tot în 2026 vom circula pe Autostrada Transilvania de la Nușfalău până la Oradea și mai departe în toată Europa, transformând după mulți ani de așteptare un vis în realitate!”, a conchis Cosma.

Loturile Nădășelu – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului de pe Autostrada A3 Transilvania au o lungime totală de 42 de kilometri și sunt construite de constructorul român UMB, în timp ce turcii de la Ozaltin construiesc viaductele scoase din contractul cu UMB.

Pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului (12,2 km), UMB este la un stadiu fizic de 90%, astfel că deschiderea circulației se va face în prima parte a anului viitor, după finalizarea Nodului Românași.  Acest contract a fost semnat în iunie 2020, cu ordin de începere în mai 2021.

Pe lotul Nădășelu – Zimbor (25 km), stadiul este mai avansat, însă nu poate fi deschis circulației nici în 2025 din cauza întârzierilor la viaductele de la Nădășelu și Topa Mică, unde constructor este firma turcă Ozaltin.

Aceste loturi erau finanțate din PNRR și aveau termen-limită conform jaloanelor august 2026, însă acest termen limită va fi ratat, așadar ele au fost excluse din PNRR.